Senaste nytt

Boka för 1 eller 2 personer?

Jonas C

Medlem
Vill boka en 2-4-1 på Radisson Blu Uppsala nästa månad. Noterar att priset går upp med 200kr om man väljer två gäster per rum. Misstänker att det är frullen man betalar extra för då?

Hur kinkiga är de om man bara anger en person i bokningen, trots att vi är två som ska bo. Brukar de bry sig om detta, eller är det oftast lugnt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Du kommer säkert att få betala för två personer.
I en del länder är det väldigt vanligt att det är olika priser beroende på hur många man bor i rummet även om inte frukost är inkluderat. OM det är samma pris för 1 eller 2 personer så är min erfarenhet att de inte bryr sig, om det är prisskillnad så spelar det dock roll.
 

nota bene

Medlem
Ser ingen anledning att mygga med detta!

Någon gång har det hänt att jag bokat ej återbetalningsbart och sedan kommer en kollega med. Oftast inga problem (speciellt om frukost ej ingår/intas), men skulle aldrig göra det medvetet.
 

Jonas C

Medlem
Ser ingen anledning att mygga med detta!

Någon gång har det hänt att jag bokat ej återbetalningsbart och sedan kommer en kollega med. Oftast inga problem (speciellt om frukost ej ingår/intas), men skulle aldrig göra det medvetet.
Bokade en non-refundable rate på ett hotell där frukosten är inkluderad, råkade av misstag välja 1 person trots att vi är 2 som bor (bokade via mobilsiten). När jag kollade i efterhand så var det ingen skillnad i pris på 1 eller 2 personer, så det bör nog vara kosher på den bokningen.

Hur som helst, ändrade bokningen i Uppsala nu till två pers.
 

Anonymous

Medlem
Du kommer säkert att få betala för två personer.
I en del länder är det väldigt vanligt att det är olika priser beroende på hur många man bor i rummet även om inte frukost är inkluderat. OM det är samma pris för 1 eller 2 personer så är min erfarenhet att de inte bryr sig, om det är prisskillnad så spelar det dock roll.

Vissa länder tar ut en lokalskatt per person/dag och inte per rum/dag.
 
Toppen