Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Zurich 10/12-2015

Bibinski

Medlem
Behöver sticka iväg till Zurich över dagen den 10/12 och vill vara framme runt lunch, senast 13:00. Finns biljetter för ca 4-5 k efter en snabb sökning på ITA men jag vill helst inte spendera så mycket. Min fråga är nu alltså ifall det finns några vettiga alternativ med tåg tex ? Har tyvärr inte körkort annars hade man såklart kunnat ta bilen från lämpligt ställe. Vill gärna tillbaka samma dag på kvällen men det verkar vara dåligt med flyg då ? Kan i vilket fall stanna över natten om någon vettig resa hem kan hittas.

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? ZRH
  • När vill/behöver du resa ut? 10/12-2015
  • När vill/behöver du komma hem? 10-11/12-2015
  • Hur länge vill du vara borta? kan tidigast åka hem på kvällen den 10e.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? billigaste
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? n/a
  • Vad är din budget? (per person) reser inte privat och behöver komma iväg, men vill flyga/åka tåg så billigt som möjligt.
  • Vad är det viktigaste för dig? att jag kommer fram i tid och inte behöver betala över 4500
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? om nödvändigt.

    Tack på förhand :)
 

Bibinski

Medlem
Inte än, just nu kollar jag flyg med Brussels Airlines från BMA då jag bor ett stenkast därifrån. Bytestiden i BRU är 35min på ditvägen (??!!!! är det möjligt :O ) och 1h på returen...
 

Bibinski

Medlem
Är det en godkänd connection så fungerar det. Bryssel är lätt att byta på om man håller sig i A-piren. 35 min räcker absolut i så fall.
Även om man aldrig har besökt flygplatsen förut ?

Edit: Sen kostar biljetten 4700 så det känns iaf inte värt utifall att något skulle gå snett :( Hade vart ett bra alternativ om priset stod i relation till den risk jag känner att jag skulle utsätta mig för :p
 

Senator

Moderator
Till Zurich bokar jag ofta en resa vidare med lång transittid, och vips! så blir det halva priset.. Jag har åkt ARN-ZRH (6t) - PMI-FRA-ARN i affärsklass för 2 000kr billigare än ARN-ZRH-ARN i ekonomiklass :)
 
Toppen