Senaste nytt

Fråga om plus inrikes

hignfy

Ny medlem
Hej,

Då jag är bosatt i sydvästra UK men har mycket jobb i de nordiska huvudstäderna så är jag mycket bekant med SAS plus på Europa flygningar, men jag har inte de senaste 10 åren flugit SAS inrikes. Men jag skall i nästa vecka flyga GOT-ARN-VBY ToR, min korta fråga: Vad kan jag förvänta mig i plus? Är det bara kaffe och choklad?
 
A

Aurora

Guest
Er ikke det enklere å sjekke ut menyen? Den er - tro det eller ei - ganske enkel å forstå :)
SAS

23506976192_afe270095c_b.jpg
 

sweflyer

Medlem
Hej,

Då jag är bosatt i sydvästra UK men har mycket jobb i de nordiska huvudstäderna så är jag mycket bekant med SAS plus på Europa flygningar, men jag har inte de senaste 10 åren flugit SAS inrikes. Men jag skall i nästa vecka flyga GOT-ARN-VBY ToR, min korta fråga: Vad kan jag förvänta mig i plus? Är det bara kaffe och choklad?
ARN-VBY är en väldigt kort flygning så just på den kan du nog verkligen inte förvänta dig så mycket. På en vanlig flygning är det fritt val från menykortet, även av en flaska vin. Innan kl 11 serveras dock endast alkoholfritt.

Gällande GOT- ARN har jag skrivit mina tankar här. Trevlig resa!
SAS PLUS inrikes vad kan jag förvänta mig ? | BusinessClass.dk forum | 350 000 indlæg om rejser
sweflyer, 3 September 2015
Det trevligaste inrikessegmentet i SAS plus är enligt min åsikt GOT-ARN på en kvällsflygning
-checka in i Business-kön på GOT
-gå igenom fast track kön (på utrikessidan är bäst)
-ta ett glas vin och pastasallad i loungen
-gate kommer säkert vara intill loungen, du kan alltså vänta tills det står boarding
-fritt fika ombord. bästa val är så klart vinet

Loungen på ARN är väl OK, men inte lika fin. Funkar bra för en tallrik gröt och en kaffe på morgonen. Alkohol serveras inte ombord innan klockan 11 vilket är lite tråkigt om man nu ändå betalat för plus, men det kommer säkert av någon regel.
 

thsred

Medlem
Notera ordet en (1) här. Så att förväntningarna är rätt.
På ARN-VBY borde det vara full inrikesservering i Plus, men bara chokladbit i Go.

Har de inte tagit bort kravet på endast 1 flaska vin i Sverige. Var det inte bara i Norge som det pga lagstiftningen inte "ingick" mer än en i biljettpriset på inrikes?
 

flum

Medlem
Har de inte tagit bort kravet på endast 1 flaska vin i Sverige. Var det inte bara i Norge som det pga lagstiftningen inte "ingick" mer än en i biljettpriset på inrikes?
Ganska säker på att det fortfarande bara är en alkoholhaltig dryck i Plus, inrikes i Sverige. Kan kontrollera på fredag.
 
Toppen