Senaste nytt

Första gången med SAS Plus - loungeregler/rekommendationer från forumet?

Volatyle

Medlem
Hej,

Jag ska resa med SAS Plus för första gången imorgon vilket som bekant innebär lite perks. Jag tycker dock det är tvetydligt vad som gäller vid Loungebesök och tänkte fråga forumet.

På endera stället på SAS hemsida står det att man kan besöka *SAS* Lounger när man reser med SAS Plus - på ett annat står det att det gäller alla Star Alliance lounger. Vad gäller egentligen?

Förutsatt att man får besöka både vanliga SAS Lounger men även Star Alliance lounger, vilka rekommenderar ni att man tar tillfälle och besöker på följande flygplatser;
FRA
MUC
CPH

Vol
 

Volatyle

Medlem
Finns det något sätt att se vilken gate man hamnar på vid ankomst? Är tight med tid i Frankfurt och vill se om det ens är någon idé beroende på vart Loungen ligger och vilken gate jag kommer till.

Vol
 

flum

Medlem
Finns det något sätt att se vilken gate man hamnar på vid ankomst? Är tight med tid i Frankfurt och vill se om det ens är någon idé beroende på vart Loungen ligger och vilken gate jag kommer till.

Vol
Jepp, om du går till lufthansas hemsida och går till flight status så syns ankomstgate några timmar innan.
 

flum

Medlem
wwwlufthansacom/de/en/Arrival-and-Departure

får error när jag länkar sidan så jag tog bort punkterna
 

olo

Medlem
I München är det business loungen vid gate 28, även känd som "ölhallen", som gäller.
Det finns två sentorslounget varav den ena ligger vid bredvid businesslloungen och den andra vi gate 24. Så om du kommer till en senatorslounge utan businesslounge är du på fel sida om "torget".

Tänk på att PLUS bara har lounge vid avgång så om du flyger vidare från ex. FRA i ekonomi så blir det ingen lounge där.

Om jag minns din rutt rätt så är det på GOT, OSL, CPH SAS-lounge som gäller. Även om det är Widerø, då SAS Plus = Widerø Flex.
 

Volatyle

Medlem
I München är det business loungen vid gate 28, även känd som "ölhallen", som gäller.
Det finns två sentorslounget varav den ena ligger vid bredvid businesslloungen och den andra vi gate 24. Så om du kommer till en senatorslounge utan businesslounge är du på fel sida om "torget".

Tänk på att PLUS bara har lounge vid avgång så om du flyger vidare från ex. FRA i ekonomi så blir det ingen lounge där.

Om jag minns din rutt rätt så är det på GOT, OSL, CPH SAS-lounge som gäller. Även om det är Widerø, då SAS Plus = Widerø Flex.
Bra input, tack! Vi ändrade ju så det slutade med got-arn-fra. Det innebär alltså att jag ej kan utnyttja ARN Lounge trots att jag går SAS plus mellan got-arn?

Edit:
Just det ja, är ju först i fra jag går lufthansa. Då är det ju lugnt ☺

I fra däremot kommer jag oavsett inte in någonstans.
 

olo

Medlem
Bra input, tack! Vi ändrade ju så det slutade med got-arn-fra. Det innebär alltså att jag ej kan utnyttja ARN Lounge trots att jag går SAS plus mellan got-arn?

Edit:
Just det ja, är ju först i fra jag går lufthansa. Då är det ju lugnt ☺

I fra däremot kommer jag oavsett inte in någonstans.
Exakt. På ARN kommer du in på Business loungen på T5, men inte på FRA. Korrekt.
 
Toppen