Senaste nytt

Varning för American Airlines

Airbuspilot

Medlem
Åkte med AA 039 i business 16/11 LHR till MIA. AA
039
I gaten innan boarding så var det en passagerare i rullstol som var ganska berusad.
Jag påtalade detta för gate ansvariga, utan att berätta att jag själv jobbat som pilot sedan 1977.
Efter 4 timmar eller på 45 West så crawlade denna person i vänster gång och lät väldigt mycket, han pushade sin mobiltelefon på golvet framför. Han hade låtit lite innan,ja, men vad som hände sen är inte acceptabelt.

5 cabin crew satt på honom, han skrek så klart, vi andra i Business blev bortglömda., en flygvärdinna gick ut på PA och sa att vi skulle landa i Halifax pga Medical Emergency. Jag såg hela scenariot, jag har kollat AA diversions, det handlar om juridik.

Jag har mejlat AA så klart, men deras Customer Relations vägrar att ens svara.

Jag och min fru missade vår anslutning till vårt slutmål i Karibien, AA vill inte ersätta oss alls.

AA är skyldiga oss 1500 USD.

Jag är flygkapten sedan länge, jag vet hur man skulle hantera situationen.

AA är sämre
 

jumbooze

Medlem
Som flygkapten har du säkert redan bra koll men har du undersökt ert försäkringsskydd, detta låter ju lite som en oförutsedd händelse.

AA är sämre än?

Var det så att ni hade separat biljetter annars så skulle väl AA boka om er till nästa flight?
Om det var separata biljetter så kan ni nog bara försöka er på att få lite goodwill från AA eller skulle du mena att det var helt fel av dem att gå ner i Halifax under omständigheterna?
 

nota bene

Medlem
Som anställd i flyget, så åker man nog på ID biljett
Detta är väl inte alltid sant, speciellt när det gäller privat resa i annan allians?

I vilket fall, ja det finns några underliga formuleringar, men i sak tveksamt om det är grund för att misstro innehållet - men ett förtydligande från OP vore bra!

Om det är dåligt omdöme som lett till att en berusad person tillåts att boarda planet och ställa till med en diversion (som förtäcks som medical) är det klart allvarligt.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror tyvärr AA vare sig är bättre eller sämre än andra bolag - kanske i synnerhet de amerikanska. Givetvis hamnar mycket om juridik och inte minst när det kommer till svar från Customer Relations. De är medvetna om att varje svar kan användas mot dem i ett sådant här fall. :-(

Men det låter absolut som om situationen hade kunnat hanteras på ett annat sätt.

Jag förstår inte heller riktigt kommentaren om att de skulle vara skyldiga er USD1500?
 

agehall

Medlem
Välkommen till Businessclass @Airbuspilot - trevligt att ha dig här även om det är under lite trista omständigheter du hittat in på forumet. Förhoppningsvis stannar du kvar här och kan bidra med lite erfarenheter från "den andra sidan" av det vi pysslar med här.

Jag utgår också ifrån att det är separata biljetter som gått på $1500. Tyvärr är det ju allmänt känt att Amerikanska flygbolag är känsliga för incidenter och rätt kvickt tar till drastiska medel, så att de gjorde en diversion för att kasta av en överförfriskad passagerare är inte det minsta förvånande. (Safety first! eller något...)

Om vi nu utgår från att det är separata biljetter, så har man tyvärr inget skydd där. Jag brukar aldrig rekommendera någon att ha byten inom ett par timmar med separata biljetter utan att istället ta en natt mellan flighterna för att ha marginal när något sådant här händer.
 
Toppen