Senaste nytt

OKQ8 sänker kick-back

JohnR

Medlem
Fick ett ett brev idag att OKQ8 sänker sin kick back från 1kr tillbaka per spenderade 100kr, till 30öre.

Anledningen sägs vara den nya EU lagstiftning som reglerar avgifter för kortköp.


Hoppas att inte flera tar efter....
 

Morgan

Medlem
Ajdå, då är det inte bara Entercard/BA. Oavsett om det är legitimt skäl eller inte så tsr nog flee chansen om det går...

Någonstans så är det ju inte rimligt att det ska kosta butiken 2% om jag tar mitt ena Mastercard (kreditkort) och 68 öre om jag tar det andra (bankkort)...
 

Marric

Medlem
Hur lång tid tror ni det tar innan fler kort följer med?
Shell och Preem har ju fortf 1% kickback och ingen årsavgift.
 
Övriga kort lär följa efter om de följer samma lagstiftning :(
Men tror också att några passar på att sänka mer än vad som är nödvändigt. Och att de sänker snabbare än de behöver. Jag hoppas att mitt favoritkort Amex inte sänker...
 

MrGunnar

Medlem
Intressant lösnimg hos OKQ8 med kickbacken. Om man tar ut den kontant får man 0,3 % bonus. Om man däremot handlar för den har den värde 0,6 %, dock inte drivmedel... vilket delvis är själva huvudtjänsten ändå på en bensinmack... :p

"När du får din bonuscheck i april kommer du se att den ser något annorlunda ut. Där kommer det tydligt anges att du antingen kan ta ut eller handla för bonusbeloppets kontantvärde (gäller alla varor och tjänster) alternativt göra ett köp och dubbla din bonus. I det fall du önskar dubbla din bonus vid köp hos oss är ett fåtal produkter och tjänster undantagna, nämligen drivmedel, tobak, spel, apoteksvaror, post och presentkort. Detta kommer du att få mer information om framöver."
 

RickardG

Medlem
Intressant lösnimg hos OKQ8 med kickbacken. Om man tar ut den kontant får man 0,3 % bonus. Om man däremot handlar för den har den värde 0,6 %, dock inte drivmedel... vilket delvis är själva huvudtjänsten ändå på en bensinmack... :p
Det är extremt låga marginaler på drivmedel.
 
Toppen