Senaste nytt

Vilket hotell i Las Vegas?

Brandten

Medlem
Tyvärr är Vegas inget resmål för mig med tanke på att jag troligtvis lider av någon slags bokstavskombination vad gäller beslutsångest. Det finns allt (för mycket) överallt och man vill ju gärna ha det bästa för pengarna.

Anländer Vegas kl1825 den 7/1 och åker hem Kl0830 den 12/1. Däremellan ska vi bo någonstans.

● Eftersom det är företagsresa så måste jag hålla mig inom vissa kostnadsramar dvs runt 10-12000kr totalt.
● Kan tänka mig att bo och testa olika hotell.
● Har bara status hos de hotell som Amex Platinum ger samt SPG.
● Jag ska befinna mig på CES 2016 varje dag vilket sträcker sig över ett väldigt stort område så placeringen av hotellet spelar inte så stor roll då jag kan anpassa mässhallbesöken.
● Måste ha fräsch pool (gärna inomhus med tanke på temperaturen där i januari) och grym bar!

Första gången i Vegas so bear with me och mina dumma följdfrågor. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Vilka hotell erbjuder konferensen? Jag tror hotellpriserna den vecka är HUTLÖSA och 10-12000kr kanske inte räcker till speciellt mycket. Har för mig att det är i storleksordningen 165000 besökare där och de flesta behöver hotellrum.

Exempelvis ligger Cosompolitan på USD1400 för 4 nätter (natten torsdag-fredag slutsåld). Detta plus skatt och resort fees.

Wynn vill ha USD1500+skatter och fees och även där är första natten slutsåld.
 

mjulven

Medlem
Det ser generellt sätt svårt ut. Det du skall komma ihåg är att de flesta hotellen tar ut extra avgifter (resort fees) på plats, den kan vara allt från 10-25$/natt.
 

Brandten

Medlem
Ja hotellen via CES hemsida är riktigt dyra. Via Hotels.com finns ca 200 hotell med lediga rum. 50 av dessa är utanför budget och några lite väl långt utanför stan. Verkar inte omöjligt att få rum iallafall. Hur tar man sig runt lättast om man behöver? Taxi, buss, Uber?
 

gdaily

Medlem
De flesta hotell har grym bar och nästan ingen har inomhuspool. Du kan bada utomhus, det är typ 20-25 grader varmt mitt på dagen om det inte blir "konstigt väder".
 

FF#1

Medlem
Enligt Booking.com så är det bara 41% som är fullbokat så det verkar vara förväntat högt tryck inte reellt totalt uppbokat.
Så boka ett "Safe" alternativ och sen kan du gambla om att hitta nått bättre. Det verkar finnas en del intressant via tex Hotwire.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Jag gjorde en sökning på Hotels.com, och kom snabbt fram till att kombinationen The Orleans + taxi (eller Orleans + gratisbussen till strippen) för 6500 kr är vad du ska använda företagets pengar till :). Hotellet ligger lite off, men inte alls farligt långt bort, och är då bra bang for the buck,

Eller bo på striphotell de billiga dagarna, flytat dit när det är snordyrt på strippen, och tillbaks igen när det blir billigt.
 
Toppen