Senaste nytt

Hyatt Diamond Suite Upgrade-tråden

staff

Medlem
Antar att vi är många som är nyblivna Diamonds efter Hyatt's senaste status match-kampanj. Detta innebär att vi har 4 DSUs per år som kan användas mot bekräftade uppgraderingar till sviter i upp till 7 nätter per stay. Posta gärna era erfarenheter med lyckade DSU-appliceringar i denna tråden.

Bokade nyss ett rum i lägsta kategorin till lägsta pris ("Places you can explore"-rate) på Grand Hyatt Erawan i Bangkok i slutet av Januari. Ringde direkt efter till Hyatt Gold Passport helpdesk och bad dem applicera en av mina DSUs. Medan samtalet fortfarande pågick kom ett bekräftelseemail om att uppgraderingen gått igenom.

Intresserad av att höra andras erfarenheter. Våra innestående DSUs gäller tills slutet av [edit] februari (dvs de måste appliceras innan dess även om stays kan vara senare) om jag minns rätt, så det gäller att planera nästa års Hyatt-stays i god tid.
 
Last edited:

sepbemi

Medlem
Bra initiativ till trådstart! Bokade 2 nätter Park Hyatt Dubai i juni, ringde in.
Park Deluxe King till Park Suite.
Blir tight att boka resterande 3 DSUs innan sista febr men räknar med att få 4 st nya efter det.
 
Last edited:

staff

Medlem
Bra initiativ till trådstart! Bokade 2 nätter Park Hyatt Dubai i juni, ringde in.
Park Deluxe King till Park Suite.
Blir tight att boka resterande 3 DSUs innan sista mars men räknar med att få 4 st nya efter det.
Sista februari är det som gäller tydligen (uppdaterat OP), men visst är det så att vi får 4 nya DSUs att leka med fr.o.m. mars nästa år. Min strategi kommer att vara att försöka använda de nuvarande under 2016 och nästa års DSUs till bokningar under 2017. Borde inte vara omöjligt om man bokningarna tillåter ändringar.

Tänkte prova både Park Hyatt Ho Chi Minh City & Siem Reap under 2016 så förhoppningsvis kan man få in DSUs där.
 

HON-II

Medlem
Brukar gå bra att använda dessa med relativ "short notice". Använde just min sista voucher för i år till att uppgradera till en Regency Executive Suite (med trevlig terass/balkong) i Hyatt Regency The Churchill i London i december.
 

staff

Medlem
Brukar gå bra att använda dessa med relativ "short notice". Använde just min sista voucher för i år till att uppgradera till en Regency Executive Suite (med trevlig terass/balkong) i Hyatt Regency The Churchill i London i december.
Låter inte som en 'basic' suite. Betyder detta att DSUs ibland kan innebära sviter ovanför ingångsskiktet?
 

HON-II

Medlem
Låter inte som en 'basic' suite. Betyder detta att DSUs ibland kan innebära sviter ovanför ingångsskiktet?

Svar: ja, det är min erfarenhet efter 6-7 år som Hyatt Diamond. Som alltid med hotell beror det säkert också på vad för slags "stay history" och relation Du har byggt med hotellet ifråga.
 

staff

Medlem
Svar: ja, det är min erfarenhet efter 6-7 år som Hyatt Diamond. Som alltid med hotell beror det säkert också på vad för slags "stay history" och relation Du har byggt med hotellet ifråga.
Jag ringde till Hyatt's centrala helpdesk i USA som processade uppgraderingen utan inblandning från hotellet i fråga -- kan man vända sig direkt till hotellet med en DSU?

Nu lär min (brist på) lojalitet knappast gynna mig då jag blev Diamond för typ två veckor sedan, men det känns som det bara kan öka chanserna om man pratar direkt med hotellet!
 

HON-II

Medlem
Sista februari är det som gäller tydligen (uppdaterat OP), men visst är det så att vi får 4 nya DSUs att leka med fr.o.m. mars nästa år.

Jag skulle bli förvånad om det dyker upp fyra nya vouchers nästa år. Du får fyra vouchers per rekvalificering eller kvalificering. On det är fråga om en statusmatchning, har Du fått ditt "välkomstpaket" i from av fyra vouchers. Kan inte tänka mig att det kommer fyra nya vouchers. Om man rekvalificerar som Diamond eller kvalar in på normalt sett för första gången som Diamond (exempelvis under 2016) får man ochså bara fyra vouchers. Den enda skillnaden är att de gäller till februari 2017. Nu har Du fått till vouchers som gäller till feb 2016, så det gäller att bo mycket på Hyatt de närmaste två månaderna, för att kunna utnyttja dem.
 

HON-II

Medlem
Jag ringde till Hyatt's centrala helpdesk i USA som processade uppgraderingen utan inblandning från hotellet i fråga -- kan man vända sig direkt till hotellet med en DSU?

Nu lär min (brist på) lojalitet knappast gynna mig då jag blev Diamond för typ två veckor sedan, men det känns som det bara kan öka chanserna om man pratar direkt med hotellet!

Det är så voucherna skall användas. När Du sedan kommer till hotellet kan diskussionen börja vad Du skall få för något rum. Det skadar säkert inte att ringa till hotellet i förväg och yttra några önskemål.
 

staff

Medlem
Jag skulle bli förvånad om det dyker upp fyra nya vouchers nästa år. Du får fyra vouchers per rekvalificering eller kvalificering. On det är fråga om en statusmatchning, har Du fått ditt "välkomstpaket" i from av fyra vouchers. Kan inte tänka mig att det kommer fyra nya vouchers. Om man rekvalificerar som Diamond eller kvalar in på normalt sett för första gången som Diamond (exempelvis under 2016) får man ochså bara fyra vouchers. Den enda skillnaden är att de gäller till februari 2017. Nu har Du fått till vouchers som gäller till feb 2016, så det gäller att bo mycket på Hyatt de närmaste två månaderna, för att kunna utnyttja dem.
Ouch, da galler det att boka in en hel del natter framover. Ar det sa att jag kan applicera mina vouchers pa stays efter den 29 feb sa lange jag bokar dem (och applicerar uppgraderingen) innan detta brytdatum?

HON-II skrev:
Det är så voucherna skall användas. När Du sedan kommer till hotellet kan diskussionen börja vad Du skall få för något rum. Det skadar säkert inte att ringa till hotellet i förväg och yttra några önskemål.
Ordnade du din Regency Exec Suite genom att ringa till Hyatt's helpdesk eller direkt till hotellet? Om man nu ska boka in stays framover till man ju maxa sina chanser att fa en sa bra uppgradering som mojligt..
 
Toppen