Senaste nytt

Stockholm-Vaasa med SAS i I klass. Lounge access?

Sakoz

Medlem
Bokade en Eurobonus biljett i business mellan ARN-HEL-VAA nu på söndag. Jag hade en del poäng som var på väg att förfalla, fick I klass, kommer jag då in i Business loungen på ARN? På returen har jag en ordinarie D klass biljett (ej poängresa).
 

Gnopps

Medlem
Observera att det inte finns någon affärsklass på Blue1-flyg, de har istället deras uppfräschade ekonomi extra (bokas normalt i Y, S, B-klasserna). Trots att det är ekonomi extra ger en sådan biljett loungetillträde när du flyger utanför Skandinavien. Det betyder att med en betald biljett kommer du inte in i loungen på din resa. Eftersom du dock betalt för affärsklass kan du nog argumentera och bli insläppt i loungen.

Elakt egentligen av SAS att ta betalt för affärsklass med poängbiljetter på Blue1 när det är en klass som inte finns (precis som de gör på andra flyg inom Skandinavien). Var själv en gång bokad i ekonomi extra på ett Blue1-flyg Helsingfors-Köpenhamn då jag betalt för affärsklass med poäng (eftersom det var det enda som var kvar). På flygplatsen blev jag på grund av förseningar ombokad till ett SAS-flyg i ekonomi extra. Efter lite argumentation fick jag dock affärsklass istället eftersom det var det som jag trots allt betalt för.
 

Roger J

Medlem
Om man prickar in SAS-flyg nellan Stockholm och Helsingfors finns det väl fortfarande Business?
Och bokningsklassen styr, så D och I-biljetter ger alltid lounge-tillgång oavsett vad det finns för serviceklasser ombord.
 
Toppen