Senaste nytt

Nytt jobb- Flygkurir

Hallå. Som rubriken lyder ska jag på introduktion i första veckan i januari på ett företag. (kommer till 95% få jobbet) som flygkurir. Jag undrar med er kurirer som finns idag. Hur mycket får ni flyga? Kan ni leva på detta eller behöver man ett extra jobb? Vad jag läst är firman jag sökt hos en av de världsledande.
Jag är 18 år och bor hemma kanske är viktigt och säga. Så har ju inga större utgifter.

Något viktigt jag skall tänka på?
 
  • Gilla
Reactions: El0

jsn

Medlem
Som jag förstått det så får du resa + ev hotell betalt, men ingen timersättning. Så du behöver ett annat jobb som drar in stålarna.
 

Agö

Medlem
Som jag förstått det så får du resa + ev hotell betalt, men ingen timersättning. Så du behöver ett annat jobb som drar in stålarna.
Det skiljer sig förhoppningsvis mellan firmor. Låter inte riktigt som en modern ersättningsmodell - vore kul att se ett sådant anställningsavtal (läs: din ersättning utgår i miles).
 
Jag gör ju som sagt de här helt på extra basis.... De är inga höga belopp man tjänar per jobb som man dessutom måste skatta för. Visst ibland blir de en del goa long haul i C och någon gång vet jag att F varit på tal men då är det något som de är vääääääldigt bråttom med. Oftast bokas de rätt flexible biljett men har också åkt på ungdomsbiljetter.

En sak att säga, bara för att de är long haul ska man inte förvänta sig att sitta långt fram i planet så att säga i en högra kabinklass.

Jag missade ett jobb till Panama city för 2 månader sen som skulle flygits ARN-LHR-IAH-PTY T/R i economy... Stannat 2-3 dygn där nere!
 
Toppen