Senaste nytt

Bästa platser i Business: Air France & KLM 777-200

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Dags för långresa och tänkte kolla vilka platser som är trevligast.

Vi kör longhaul med Air France 777-200ER och KLM 777-200. I båda fallen gäller det nya kabinerna.

Tacksam för input kring val av rad. Vi är två som reser så på AF blir det i mitten. På KLM är konfigurstionen 2-2-2. Så gärna fönster.

Lite rörelse från galley stör inte, men kö till toalett underviker vi gärna.

Undrar också om mat och vin på dessa bolag.

Tack på förhand för tankar och intryck av någon som testat.
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Ett bra ställe att börja är ju seatguru.com, även om de inte alltid har rätt. Som ett par i 1-2-1 och 2-2-2 spelar det nog ingen roll. Första raderna har ingen bagage-hylla i mitten, så det skapar en våg av extra bagage några rader bakåt. I gamla konfigurationen så kunde det bli spring runt fötterna på 1D-F.

Jag tycker KLM har genomgående utmärkta förrätter medan huvudrätterna är en besvikelse. Inte så att de är dåliga, men med tanke på hur bra de är i economy så känns det som man kör samma sak i större portion i business. Efterrätterna är en typisk buffévagn (frukt, ost, glass, annat). Du behöver inte vara orolig för att få för lite i glaset med KLM. Jag gillar skarpt designen på glas och portslin hos KLM.

Air France flyger jag med för lite och för sällan för att kunna uttala mig vettigt, men jag har aldrig varit riktigt besviken och de har chartreuse bland sina avecs.
 

Porsan

Medlem
Skulle vilja säga att i AF's nya C kabin spelar det ingen roll vart man sitter, om man störs lätt kanske man ska undvika längst fram/bak där man har närheten till toaletter/pentry osv. Men i övrigt samma komfort i hela kabinen.
 

rvarttinen

Medlem
Skulle vilja säga att i AF's nya C kabin spelar det ingen roll vart man sitter, om man störs lätt kanske man ska undvika längst fram/bak där man har närheten till toaletter/pentry osv. Men i övrigt samma komfort i hela kabinen.
Helt riktigt! Det är bra nästan oavsett var man sitter. När hustrun och jag reser tillsammans brukar vi gärna vilja ha två säten i mitten - oftast serverad samtidigt från två håll..!.. dvs, det blir nästan som på restaurang! Myckt trevlig upplevelse... betydligt bättre än Etihad (2-2-2 staggered) i våras.
 
Toppen