Senaste nytt

2-4-1 Amex Eurobonus - på skarven

Volatyle

Medlem
Hej forumet,

Mitt signum verkar tydligen vara att alltid hamna på skarven och "nästan" nå fram. Det gäller EBG men idag noterade jag att det gäller även den här såkallade 2-4-1-vouchern hos Amex. Det är idag 27 dagar kvar på året och jag har cirka 20k kvar till att nå 150.000 använda på mitt kort. Uppskattningsvis kommer jag använda 5k i December till rörliga utgifter, i övrigt har jag inga tjänsteresor bokade mer (vilket står för majoriteten av mina utgifter på kortet).

Jag är inte heller jättesugen på att bara sätta sprätt på 15k sista månaden på någon ny TV eller något som jag egentligen inte behöver. Med två spädbarn ser jag inte heller hur jag skulle kunna hitta någon resa att betala under dec månad som motsvarar beloppet jag behöver spendera.

Några tips från forumet på hur jag ska nå fram den sista biten? En sak jag funderade på var (och nu inser jag är att jag är i gråzonen för vad som är moraliskt) - vad skulle hända om jag köpte något i december som gör att jag kommer över 150k men gör ett återköp i Januari efter det att jag hunnit få 2-4-1-vouchern? Jag antar Amex skulle genomskåda detta och "korrigera" retroaktivt, dvs göra min 2-4-1 obrukbar?

Nåväl, tankar och idéer mottages med varm famn :)

Vol
 

seat56f

Medlem
En annan idé är ju att betala räkningar via betalo med Amex. Det kostar ju 2.5% (tror jag) i avgift, men 2.5% av 15k är ju 375kr och så mycket kan ju en voucher vara värd...
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Volatyle

Medlem
En annan idé är ju att betala räkningar via betalo med Amex. Det kostar ju 2.5% (tror jag) i avgift, men 2.5% av 15k är ju 375kr och så mycket kan ju en voucher vara värd...

Också ett bra förslag, dock har jag lyckligtvis inte räkningar i närheten av dom summorna. Den stora posten varje månad är ICA/Citygross - kollade just med Citygross och dom har pappersvouchers (max 500kr). Så det blir 40st sådana sista dagarna i december verkar det som... Blir ett tjockt kuvert :)

Vol
 

RickardG

Medlem
Ha ha, visste jag skulle få ett fiffigt svar. Funkar det alltså? Jag som lägger 3-4k i månaden på ICA/citygross kan alltså köpa 20k i presentkort för att använda under 2016?
Ja det funkar bra. Likaså att boka ett avbokningsbart hotell och boka av, om man nu vill tumma lite på moralen :rolleyes:
 
Toppen