Senaste nytt

Kul 25-årsresa

Jag fyller 25 i sommar och har länge gått i tankarna på att göra något riktigt kul utanför ramarna, jag tänkte att man sticker iväg med 10-15 av sina bästa vänner och flyger någonstans i ett par 3 dagar.

Tänkte att jag bjuder på flyg och boende, men då är frågan vart ska man flyga för en hyfsad slant, tänker att man lägger mellan 10 000 - 15 000 på flyg(totalt för alla) och hyr en schysst villa eller lägenhet för runt 5 000 - 10 000 kr på plats. Jag tänkte rivieran först, (jag fyller nära midsommar så kan vara bättre att ta det efter med tanke på semestertider osv, är rätt öppen för att man inte flyger exakt vid födelsedag) men flygen ligger på över 2 000 kr PP, hade gärna velat hitta flyg för närmare 1 000 kr, har ni några kul idéer på vart man kan ta sig? De första ställena jag tänker på är ju såklart Rivieran, Marbella osv, (Vill förövrigt inte till typ Rhodos, Ayia Napa eller något sånt brötställe, lite klass på sakerna får det vara). Hade varit kul med lite idéer, sitter lite fast i tankarna om Marbella eller rivieran, men flygen är lite väl dyra dit...
 

Agö

Medlem
1000 kr p p får nog anses vara svårt - i så fall måste du nog hitta en kampanj. Annars finns ju irländarna - de flyger ju från Skavsta till (i) Marseille (Saint-Tropez, Cannes), (ii) Barcelona, (iii) Malaga (Marbella), (iv) Biarritz (inte högsäsong så tidigt som midsommar) samt ett par ställen i Kroatien. Där borde du kunna hitta biljetter i din priskategori. Annars får du nog röra dig från 1500 och uppåt p p.
 

RickardG

Medlem
Jag fyller 25 i sommar och har länge gått i tankarna på att göra något riktigt kul utanför ramarna, jag tänkte att man sticker iväg med 10-15 av sina bästa vänner och flyger någonstans i ett par 3 dagar.

Tänkte att jag bjuder på flyg och boende, men då är frågan vart ska man flyga för en hyfsad slant, tänker att man lägger mellan 10 000 - 15 000 på flyg(totalt för alla) och hyr en schysst villa eller lägenhet för runt 5 000 - 10 000 kr på plats. Jag tänkte rivieran först, (jag fyller nära midsommar så kan vara bättre att ta det efter med tanke på semestertider osv, är rätt öppen för att man inte flyger exakt vid födelsedag) men flygen ligger på över 2 000 kr PP, hade gärna velat hitta flyg för närmare 1 000 kr, har ni några kul idéer på vart man kan ta sig? De första ställena jag tänker på är ju såklart Rivieran, Marbella osv, (Vill förövrigt inte till typ Rhodos, Ayia Napa eller något sånt brötställe, lite klass på sakerna får det vara). Hade varit kul med lite idéer, sitter lite fast i tankarna om Marbella eller rivieran, men flygen är lite väl dyra dit...
Håll utkik på SAS Now or Never kampanjer, där kan du hitta en t/r till Sydeuropa för under en tusenlapp. Dock svårt med så pass många som 10-15 biljetter på samma flight till det priset. Kolla sen ett bra objekt på AirBnB så borde ni greja ett prisvärt boende.
 

MForss

Medlem
Låter som att du vill till sydligare breddgrader, men för den budgeten låter det svårt. Jag hade satsat på t.ex. Budapest/Prag eller kanske Polen och Gdansk/Sopot om du även vill ha strand. Kanske inte låter så glamoröst när du lägger fram Polen som ett förslag till polarna, men du skulle få mer för pengarna. Dessutom har dessa städer ett riktigt bra nattliv! Jag gissar att flygbolag spelar mindre roll så titta även mot Ryanair/Wizzair.
 
Kan faktiskt meddela att sydligare breddgrader verkar kunna gå, jag har hittat både boende och flyg som på ett sånär passar budgeten, nu ska jag bara få igenom det hela med 10 vänner också...
 
Toppen