Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

trekker

Medlem
Nagon som har bra erfarenhet av Hertz?

Jag signade upp for ca ett ar sedan med mitt EBG, och alla bilar blev genast dyrare an om jag bokat utan att vara gold member eller vad det heter. Har inte bokat nagonsin med dom, men nu damp det ner ett mail om att jag skulle fa 20% rabatt om jag kom tillbaka och bokade igen. Loggade in igen och forsoker fa fram priser, priset jag far utan att vara inloggad utan kod blir: 6332.80 kronor. Inloggad med EBG koden: 6332.80 kronor. Inloggad med 20% off koden: 6332.80 kronor.

Pajasbolag och bilskojeri.
 

agehall

Medlem
Kolla dock på villkoren - det är möjligt att försäkringar etc skiljer sig åt..!

Men generellt sett är de flesta biluthyrare svåra att ha att göra med. Flygpriser kan jag till stor del förutsäga och förstår rätt bra hur de funkar, men jag har ingen aning om vad jag kommer att få betala när jag hyr en bil.
 
Lokala uthyrare som man kan deala med är alltid bäst. Och nu menar jag seriösa, tex Kjell Askling bil i Linköping. Hertz är alltid dyrare, även om man drar av rabatt från Coop/SAS/ICA etc
 

agehall

Medlem
Det handlar mer om att ha en relation till uthyraren än att de är lokala - jag hade tex jättebra relation med Budget i Linköping när jag pluggade. Hyrde väl bil i princip varje helg där i ett års tid och märkte att jag ganska snart fick kanonservice. Priset blev också ofta bättre än väntat. (Dock fortfarande rätt oförutsägbart!)
 

Homer

Medlem
men nu damp det ner ett mail om att jag skulle fa 20% rabatt

Läs igen, jag misstänker att det står upp till :D
 

Valley

Medlem
Under min Hertzperiod bokade jag aldrig via deras hemsida. Kontaktade kontoren direkt. Väldigt stor prisskillnad.
Lyckades heller aldrig använda något av de rabatterbjudandena som hela tiden dök upp. De krävde alltid bokning via hemsidan = på tok för dyrt
 
Toppen