jumbooze
Medlem
Hej,
Jag har väldigt liten erfarenhet av US/CA flyg och ska nu planera YVR-ORD. Min erfarenhet hittills av US domestic slutade med övernattning på ORD, så inte helt lysande trackrecord.
Jag har en LX ORD-ZRH (avresa 19:15) bokad, och den kan jag inte flytta på och jag ska nu köpa ett anslutningsflyg på annan PNR sträckan YVR-ORD jag har kollat med Swiss och de tillåter ej att jag lägger till YVR-ORD till befintlig PNR.
Jag vill ju maximera tiden i YVR men vill ju inte missa min TATL flight.
Fegast är ju att flyga dagen innan så man har stor marginal för IRR-OPS.
Jag tittar på United's red-eye från YVR, landar 05:00 i ORD.
Då finns det 2 United direct flights & 3 med mellanlandningar som alla landar före 16:00 på avresedagen om red-eye skulle bli inställd.
Vad har ni för erfarenhet av United? Hur sköter de sig vid strul?
Kan man förvänta sig att de routar om en så man kommer fram?
Hur stor marginal brukar ni boka in?
// Tacksam för feedback
Jag har väldigt liten erfarenhet av US/CA flyg och ska nu planera YVR-ORD. Min erfarenhet hittills av US domestic slutade med övernattning på ORD, så inte helt lysande trackrecord.
Jag har en LX ORD-ZRH (avresa 19:15) bokad, och den kan jag inte flytta på och jag ska nu köpa ett anslutningsflyg på annan PNR sträckan YVR-ORD jag har kollat med Swiss och de tillåter ej att jag lägger till YVR-ORD till befintlig PNR.
Jag vill ju maximera tiden i YVR men vill ju inte missa min TATL flight.
Fegast är ju att flyga dagen innan så man har stor marginal för IRR-OPS.
Jag tittar på United's red-eye från YVR, landar 05:00 i ORD.
Då finns det 2 United direct flights & 3 med mellanlandningar som alla landar före 16:00 på avresedagen om red-eye skulle bli inställd.
Vad har ni för erfarenhet av United? Hur sköter de sig vid strul?
Kan man förvänta sig att de routar om en så man kommer fram?
Hur stor marginal brukar ni boka in?
// Tacksam för feedback