Senaste nytt

Byta program från Eurobonus?

flyingSwede

Ny medlem
Tjena alla flyers, kul med en svensk FF-sida!

Nu till mitt spörsmål. Har flugit en del i Europa i år, mest med SK och LH och har fått mitt EBG och samlat ok med poäng med mitt EB-AMEX, point booster, etc.

Till hösten kommer jag åka en del till JNB och funderar lite på hur jag ska lägga upp det hela. LH kör dit (med bl.a A380 från FRA :cool: ) och jag går i banorna att skaffa ett M&M och köra på ist för EB. Försökte tolka SAS intjäningstabell för LH, men blev inte riktigt klok. ToR i Z med LH ger 21000 miles, vad ger motsvarande i EB? I.om. att jag redan är EBG behöver jag inte fler basis-points, å andra sidan är det ju bra att ha alla points på ett ställe för award trips, samtidigt är SKs award trips högst begränsade.

Vad säger ni, hur ska jag maximera mina points och samtidigt öka chanser för bra award trips? Tror inte jag kommer upp i HON, men i Senator. Är det någon poäng att ha 2 *Gold?

Alla förslag är välkomna!

Over and out
 

tourist

Medlem
Till hösten kommer jag åka en del till JNB och funderar lite på hur jag ska lägga upp det hela. LH kör dit (med bl.a A380 från FRA :cool: ) och jag går i banorna att skaffa ett M&M och köra på ist för EB. Försökte tolka SAS intjäningstabell för LH, men blev inte riktigt klok. ToR i Z med LH ger 21000 miles, vad ger motsvarande i EB?

Formeln för intjänade EuroBonuspoäng på en sträcka i LH F, A, C, D, J, Z är
2*100*(ceil(m/100)), där m är antalet flugna miles.

Ifall FRA-JNB är 5380 får du 10800 poäng FRA-JNB och 10800 poäng JNB-FRA.
 

Roger J

Medlem
1. "SKs award trips högst begränsade."
Hur menar du då? Du kan ju boka samma sträckor i världen med Eurobonuspoäng som Miles & More... Dock är vissa bonusplatser i framförallt F enbart öppna för M&M-medlemmar om jag förstått det rätt.

2. "Är det någon poäng att ha 2 *Gold?"
Det har ju ingen betydelse för tillgång till lounger etc. men för att komma ifråga för uppgraderingar så är det alltid "först i kön" om man är guld med det aktuella flygbolaget. Det vill säga Eurobonus för SAS och M&M för Lufthansa, Swiss, Austrian osv.
 
Toppen