Senaste nytt

SAS EUROBONUS MILLION MILES CLUB - Vore det något ?

Axelzon

Medlem
Flygbolag i USA och Asien har redan etablerade system inom "Million Miles Club" i sina lojalitets program, med olika erbjudanden och fördelar för medlemmen som når gränsen från 0,5 MMiles - 3,0 MMiles i olika steg och erbjudande och fördelar.

Funderingen jag har, är ju hur det skulle trigga resenären och SAS om ett "Million Miles Club" koncept etablerades inom Eurobonus. Vägen till One Million Miles är lång, mycket längre än ett Diamant kort eller 1-2 års frekvent resande i Interkontinental Business klass för att ha chans till ett pandion kort. Det skulle mest troligt göra SAS kunden än mer långvarig än i dags läget ifall ett "Million Miles Club" koncept sattes in i Eurobonus programmet: Ifall fördelarna och erbjudandena när man uppnår status samt efteråt "lifelong" är tillräckligt attraktiva.

Vad har ni andra BC medlemmar för tankar och funderingar kring ett koncept likt detta, och vad skulle krävas/önskas som benefits och fördelar som vi ej har idag (som Guld, Diamant, Pandion)?

- Extra special treatment/event vid tillfället man uppnår status
- En super special bagage tagg med personligt namn ingraverat
- Årligen X antal Uppgraderings Fribiljetter
Med mera, med mera.....


Vad säger ni?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror det är en bra sak för att locka en del att flyga mer. Frågan om det är tillräckligt många. Däremot ser jag att det skall vara poäng man tjänar på flyg eller baspoäng som ligger till grund för detta. Inte alla extrapoäng från kreditkort och liknande...
 

Alf

Medlem
Det räcker med att det är som det är. Tror inte det påverkar flygandet, möjligtvis lojaliteten till ett visst bolag.

AA har ju haft detta under lång tid och det står på varje kontoutdrag hur mycket milage man kommit upp till.
 

Pho

Medlem
Personligen tror jag inte att det påverkar lojaliteten så väldigt mycket. Att komma upp i den mängden resande förutsätter att man är en ganska flitig affärsresenär och då tror jag att det tenderar till att vara många andra faktorer som egentligen styr valet av bolag.

Men visst det skulle nog finnas några som triggas av ett sådant system, men frågan är ju om det är tillräckligt många för att motivera kostnaden med att ha systemet.
 

Per N

Medlem
Med ca 10 år kvar till pension så kan jag tänka mig att vara mer lojal till ett visst program om jag kan se en långsiktig vinning, tex Lifetime Gold eller liknande. Nu hoppar man mellan Emirates, Thai, Qatar och SAS för att uppnå olika nivåer i deras respektive program men jag kan mycket väl tänka mig att "pensionsspara" på ett konto om det lönar sig.
 

Dr. Miles

Expert
Idén är bra men jag tror inte att SAS kan inplementera det.
Se bara hur det går med vatten, prio boarding, priotaggade väskor, igenkänning av EuroBonus Diamond/Pandion idag.

Om de inte kan göra bättre på de sakerna först, är det meningslöst att införa något extra.
 

Per N

Medlem
Idén är bra men jag tror inte att SAS kan inplementera det.
Se bara hur det går med vatten, prio boarding, priotaggade väskor, igenkänning av EuroBonus Diamond/Pandion idag.

Om de inte kan göra bättre på de sakerna först, är det meningslöst att införa något extra.
Räcker om dom får det att fungera om 10 år :)
 
S

SkyPriority

Guest
Eftersom SAS har svårt att hålla på dagens förmåner ser jag inget värde att utöka med fler problem. SAS borde jobba på att fixa problemen och programmen idag.
 
Toppen