Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

Dr. Miles

Expert
Då jag snart ska ta mig mellan Narita International och Haneda International mailade jag ANA och frågade vad de rekommenderar. Jag landar ca kl 21 på Narita och har nästa flyg från Haneda ca 4.5 timmar senare. Landar i C flyger vidare i F.



Edit så läser jag på lite mer och Access Express som såg ut att bli mitt val, där sista tåget går 22:34, verkar inte gå hela vägen till Haneda...

Utan det blir nog JR Narita Express Narita Airport Narita Airport (NRT) to Shinagawa Station and transfer to a Keikyu train for Haneda... men ser nu att sista tåget går kl 21:44... det blir halvspringa genom flygplatsen känns det som...

Tur att jag kollar på detta idag.

:)
Om du hinner till sista bussen som avgår kl. 21:30 från Tokyo Narita terminal 1, är Airport Limousine till Haneda bästa alternativet.
Då kommer du till Tokyo Hanedas utrikestermminal runt kl. 23.

Narita Airport Terminal 1 South Wing|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus
 

Patrick

Medlem
Har incheckat bagage (iofs priotaggat) och hoppas verkligen hinna till Airport Limon... men har aldrig landat på Narita. Håller med om att det vore den absolut smidigaste transfern. :)

Några tips på hur man snabbast tar sig genom passkontroll osv?
 

Dr. Miles

Expert
Edit så läser jag på lite mer och Access Express som såg ut att bli mitt val, där sista tåget går 22:34, verkar inte gå hela vägen till Haneda...

Utan det blir nog JR Narita Express Narita Airport Narita Airport (NRT) to Shinagawa Station and transfer to a Keikyu train for Haneda... men ser nu att sista tåget går kl 21:44... det blir halvspringa genom flygplatsen känns det som...
Med 21:44 avgång från Tokyo Narita Terminal 1 med JR Narita Express räcker det med ett byte i Shinagawa station.
Screenshot20151202_01.png


Med 22:30 avgång från Tokyo Narita Terminal 1 med Keisei Skyliner, behöver du att byta både i Nippori och i Shinagawa men du kommer fram till Tokyo Hanedas utrikesterminal strax efter midnatt.

Screenshot20151202_02.png

Screenshot20151202_03.png
 

fopes

Medlem
Funderar också på att boka en liknande resa där jag ankommer HND kl 06:55 och sen går nästa flight från NRT kl 11:45. Borde väl gå att hinna med, men minsta försening så är jag ju körd..

Någon som vet vad som händer om jag inte hinner i tid till NRT? Allt är bokat på en biljett (ankommer med ANA och sen vidare med Thai) så då borde väl flygbolagen boka om mig eftersom det går att boka detta på en biljett? Eller vad tror ni?
 

nota bene

Medlem
Som genomgående biljett är det lugnt.

Du har helt ok med tid. Jag skulle personligen ta tåget till Shinagawa och sedan ta tåg därifrån till Narita. Bör ta under 3 timmar utan problem. Kanske någon har en bättre idé?
 

Dr. Miles

Expert
Funderar också på att boka en liknande resa där jag ankommer HND kl 06:55 och sen går nästa flight från NRT kl 11:45. Borde väl gå att hinna med, men minsta försening så är jag ju körd..
Om din flight landar till Tokyo Haneda kl. 06:55 kan du ta Airport limousine direkt till Tokyo Narita antingen den som avgår vid kl. 07:40 eller den som avgår vid kl. 08:25. (båda är från Tokyo Hanedas utrikesterminal)
Även med kl. 08:25 avgången hinner du till flighten från Tokyo Narita som avgår kl.11:45. (bussen ankommer till Tokyo Narita T1 runt kl. 10:00)

Narita Airport Terminal 1 South Wing|Routes,Timetables,Fares|Airport Limousine Bus
 

Patrick

Medlem
Flyget mitt var lite för tidigt och Airport Limo bussen lite försenad = fick åka direktbussen. Ingen extremt upplyftande upplevelse, utan en rejäl flygbuss. Airport Limo fick mig att tänka på bussarna från Incheon in till Seoul, men så var det inte här.

Nu dricker jag iaf min Champagne i Suite loungen på Haneda och väntar på nästa flight.

Tack för tipsen!
 

Glenn E

Medlem
Lånar denna tråd för att berätta hur jag ska ta mig från Haneda till Radisson Hotel Narita imorgon.
En mycket vänlig japansk servicelaget på Heathrow tog reda på det åt mig.

Jag ska ta mig till Tokyo station först med Monorail till Hamamatsucho och där ska jag ta JR Yamanote line till Tokyo station.
Den är ju mycket stor.

På Tokyo Station ska jag ta mig till Yeasu south gate där direktbussen till Radisson går från hållplats 3.
Bussarna går ungefär 1 gång i timmen och denna väg kostar ungefär 2000 JPY tror jag.
Bussen kostar iallafall 1460 JPY.
Alternativet med direktbuss till Narita flygplats och gratis shuttle bus därifrån kostar 3100 JPY.
 
Toppen