Senaste nytt

EBD samt BAEC Gold i Mars

trekker

Medlem
Hej gott folk. Har ikvall funderat pa vad jag ska satsa pa, EBG eller att ta in BAEC Gold igen. Tanken som slog mig, varfor inte bada - men EBD istallet for EBG. Som det ser ut just nu sa kan jag nog resa runt en hel del i mars, kan forstas inte vara borta hela manaden men fram och tillbaka fungerar ju.

Sa fragan lyder, hur flyger man enklast och billigast in bade EBD och BAEC Gold? Resorna kan garna vara overlappade mixade pa alla mojliga vis. Jag startar i Manchester men positionering ar ju Inga problem sa lange det ger poang, jag aker helst vasterut och undviker helst mellanostern och flygbolag darifran.

Mina egna ideer ar fram och tillbaka till USA med manga stopp, men det finns sakerligen battre resor.
 

FF#1

Medlem
För EBD, Lufthansa F (bokad i A) till tex San Fransisco via någon obskyr omväg med anslutningsflyg ger rätt bra med poäng.

Tex ger en First FRA-SFO ca 18000 EB poäng per väg

Så en sån resa med lite anslutningar och kanske ett extra hopp mellan MUC och FRA ger över 40000 poäng, vilket är en rätt bra start på ett kvalificeringsår. Kanske inte bästa värdet för pengarna men kul och effektivt är det!

Annars är ju SAS longhaul med billig biljett samt chansning på Option town rätt bra när det kommer till pong per krona.

BAEC avstår jag från att tycka nått om då jag inte har någon större koll, men jag vet att det finns de här som kan sätta ihop prisvärda resor som ger oanade mängder TP
 

trekker

Medlem
Jag kollade lite forut och det verkr kunna vara bra med poang till SFO med SAS, med OT sa kan det ju bli riktigt bra med poang per krona. Hur ofta lyckas man med OT pa longhaul? Nar jag kort OT inom Europa ligger jag pa 100% success an sa lange.
 

bnr

Medlem
Jag kollade lite forut och det verkr kunna vara bra med poang till SFO med SAS, med OT sa kan det ju bli riktigt bra med poang per krona. Hur ofta lyckas man med OT pa longhaul? Nar jag kort OT inom Europa ligger jag pa 100% success an sa lange.
OT long haul är väldigt svårt att lyckas med jämfört med OT short haul. Finns mycket data (många inlägg) i OT-tråden, men alla följer inte samma standard och det finns inget vettigt sätt som all data är presenterad på, dock är det väldigt tydligt att det är mycket lättare på short haul.
 

flum

Medlem
Jag kollade lite forut och det verkr kunna vara bra med poang till SFO med SAS, med OT sa kan det ju bli riktigt bra med poang per krona. Hur ofta lyckas man med OT pa longhaul? Nar jag kort OT inom Europa ligger jag pa 100% success an sa lange.
Dessutom väldigt svårt att få bra pris med sas i 200% bonusklasser. Tyvärr har ju Lufthansa höjt priserna i A-klass en del sedan dom höjde till 300% intjäning. Helt klart är det dock det angenämaste sättet till EBD.
 

trekker

Medlem
OT long haul är väldigt svårt att lyckas med jämfört med OT short haul. Finns mycket data (många inlägg) i OT-tråden, men alla följer inte samma standard och det finns inget vettigt sätt som all data är presenterad på, dock är det väldigt tydligt att det är mycket lättare på short haul.
Detta betyder alltsa att det vore sjalvmord att rakna med OT i en MR, om man nu inte kan fylla upp efterat forstas.

Min tanke om BAEC Gold ar en T/r Dublin till Hawaii, finns liknande med Star Alliance?
 

bnr

Medlem
Stämmer @trekker!

Se bilden nedan, bör ge ~37300 poäng för ett rätt bra pris. LH F är helt klart några gånger trevligare, men samtidigt dyrare.
Dock måste man positionera sig...
12314828_10153551154197013_908221038_o.jpg
 

palmen

Moderator
Billigast är definitivt att resa på kampanj till HKG för 3000 kronor. Med EBG innan räcker 6 resor plus ett amex elite samt en resa i Europa. Lägg på optiontown på det för bättre komfort, har du tur går det fortare att nå målet då
 

nota bene

Medlem
Sas kampanjbiljetter på longhaul är klart billigast, och möjlighet till att lägga in OT.

Dock är det mycket roligare att flyga typ Lufthansa F två gånger till SFO eller typ ovanstående Air China som ger mycket bra intjäning till billig peng. United har haft kampanj till HNL som också gav bra med poäng. (Skriver detta från UA201 HNL-GUM)
 

nota bene

Medlem
Vad gäller BAEC har ju HNL klart det bästa värdet om du startar i Europa. Har funnits en del fantastiska priser med bra TP på AA till Karibien eller Mellanamerika med startpunkt i USA (ibland HNL). Vill minnas en fare på ca 900 usd som gav 1200 TP eller något sjukt men då var Colombia destinationen...
 
Toppen