Senaste nytt

Stridsflygplan på Arlanda?

Steve

Medlem
Kom nyss i bil till Arlanda och tyckte det var ovanligt högt ljud från start-/landningsbanan och då såg jag ett stridsflygplan som såg ut att lyfta norrut, är detta något ni andra sett tidigare? För mig var det premiär, slogs av den enorma accelerationen jämfört med de plan man vanligtvis ser lyfta där. Imponerande prestanda!
 

Fixter

Medlem
Har för mig det fanns krav på viggen systemet att klara o ta sig till 10000m på 2 min från start! Säkert liknande på gripen
 
Kom nyss i bil till Arlanda och tyckte det var ovanligt högt ljud från start-/landningsbanan och då såg jag ett stridsflygplan som såg ut att lyfta norrut, är detta något ni andra sett tidigare? För mig var det premiär, slogs av den enorma accelerationen jämfört med de plan man vanligtvis ser lyfta där. Imponerande prestanda!
Välkomna till Linköping vilken dag som helst om ni vill höra och se Gripen :)
 

AABack2ARN

Medlem
Visst är det en häftig och mäktig känsla :). Frun hamnade lite för nära runway på Farnbourough när vi skulle ta kort för många år sedan när ett jaktplan skulle starta. "Hur mycket kan det låta?" undrade hon. Hon blev varse :) Det inte bara hördes utan kändes i hela kroppen.
 
Toppen