Senaste nytt

Intra-europeisk barnmåltid på SAS, vad serveras?

lnixon

Medlem
Jag har en kommande resa tillsammans med fyraåringen CPH-GVA i business, och har beställt barnmåltid till honom. Kundtjänsten visste inte vad som brukar serveras till barn. Nån som vet? Köttbullar? Eller nåt snajdigare?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte erfarenhet hos SAS men, min son åt inte något från barnmaten på Zurich-Tokyo med SWISS. Det var pasta med tomatsås.
Han gillade dock frukttallrik som serverades på Air New Zealand.
 

Malu

Medlem
Min erfarenhet är att det verkligen är "hit or miss" med barnmåtiderna. Ibland träffar det helt rätt och då blir det soprent, eller så kan även jag hålla med om att det är oätliga gummibitar med oätligt pulvermos.(Självklart beror det på barnens inställning också..) Ett tips är att börja måltiden med en smörgås medan den uppvärmda maten svalnar. Bränd tunga påverkar sällan viljan att äta i positiv riktning.
 

lnixon

Medlem
Nå, han hinner förhoppningsvis inte svälta ihjäl på två timmar. Och det finns en "hambujjajjestaujang" på GVA...
 

Roger J

Medlem
Jag gissar att ni får chicken nuggets eller fiskpanetter, båda med potatismos. Skulle barnmåltiden vara oätlig så kanske ni snällt kan be om en smörgås från BoB. Bör inte vara omöjligt om purser inte har en riktigt dåig dag.

PS. Vet inte hur "kinkig" din fyraåring är med maten, men en idé är att låta det vara vuxenmaten, den är ju oftast rätt bra på SAS som den är.
 
Toppen