Senaste nytt

SAS Lounge vid charterresa

Andreas.Net

Medlem
Vi ska åka charter med Vingresor och kommer att flyga från GOT och jag undrar om vi kan nyttja SAS Loungen innan flygningen, jag är EBG.
 

fcx

Medlem
Är man EBG så får man ett gratis Diners-kort. Använder man det på rätt sätt så kommer man in i loungen bredvid på GOT...
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har ett diners, dock så har jag en familj med fyra andra som inte har diners....
Man skulle väl kunna boka en helt återbetalingsbar resa med SAS samma dag som man avbokar så fort man har gått in på loungen, kräver dom även att dom som man gästar in har boardingkort från SAS ?
 

olo

Medlem
Charterresor. Om du har ett resebevis från en charterarrangör, och inte en "vanlig" flygbiljett, så ska din charterarrangör ha ett loungeavtal med oss för att du ska kunna använda SAS-loungen. Kontakta charterarrangören för mer info.
Källa: Tillgng till loungen - SAS

Om du reser med det Ving kallar för SAS Charter så verkar det som att du har tillgång, för då gör de reklam för att det går att köpa sig in i SAS loungen. Det borde ju innebära att det finns en loungeavtal.
Jag har annars för mig att jag sett Vings logga på Menzies lounge, vilken verkar vara den som gäller om du reser i Royal Class eller Thomson Premiun.
Se: Uppgradera din flygresa och res bekvämare
 

palmen

Moderator
Jag har ett diners, dock så har jag en familj med fyra andra som inte har diners....
Man skulle väl kunna boka en helt återbetalingsbar resa med SAS samma dag som man avbokar så fort man har gått in på loungen, kräver dom även att dom som man gästar in har boardingkort från SAS ?
Ja det krävs att den man gästar in också har en flight med ett star alliance bolag på en reguljär-resa.
 

AABack2ARN

Medlem
Upphör inte att förvånas över att så många ens tänker tanken att köpa en återbetalningsbar biljett enbart i syfte att komma in i en lounge. SÅ fantastiska tycker jag inte loungerna är. Reser man dessutom i ett sällskap kan man väl ta en öl i cafet. Landvetter har ett ganska trevligt utbud tycker jag.

Inte ens om jag skulle resa helt själv och ha massor med timmar är jag säker på att denna idé skulle tilltala mig...
 
Toppen