Senaste nytt

Bangkok runt jul

Wilhelm00

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Bangkok, går bra att flyga hem från annan ort i Thailand
  • När vill/behöver du resa ut? Runt den 15 december, tidigast fredagen den 11e december.
  • När vill/behöver du komma hem? Runt den första januari, går bra med plus/minus tre dagar.
  • Hur länge vill du vara borta? Flexibel, biljettpriset som styr, men åker helst inte hem innan den 27:e december
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med flygbolag inom Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) Max 8000 per person.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte nödvändigtvis, har Eurobonus Gold, så om det är en lite längre mellanlandning gör det inget då jag tycker om att prova olika lounger, vill dock helst inte övernatta på någon annan ort, om den inte ligger i Asien.
 
7300 kr inklusive ett besök i Peking med AirChina

Google Flights

Kan du tänka dig att åka andra datum så har Swiss+Thai biljetter som är billigare än Norwegian, med nån timme i loungen på ZRH.

Google Flights

Air China ger 50% till EB per och Swiss/Thai 25% till EB, om jag har hittat rätt bokningsklasser.

Mest spännande är dock Finnair för 9000 kr inkl A350 på hemvägen :)
 

Wilhelm00

Medlem
7300 kr inklusive ett besök i Peking med AirChina

Google Flights

Kan du tänka dig att åka andra datum så har Swiss+Thai biljetter som är billigare än Norwegian, med nån timme i loungen på ZRH.

Google Flights

Air China ger 50% till EB per och Swiss/Thai 25% till EB, om jag har hittat rätt bokningsklasser.

Mest spännande är dock Finnair för 9000 kr inkl A350 på hemvägen :)

Tack!
Har spanat på Swiss, men hittar bara hemresa med övernattning i ZRH...är inte så jättesugen på det, även om Zurich är en vacker stad..
Hur är Swiss economy på långflygningar?
Flög med Air China till Vietnam i somras, besökte då Peking på resan ner, så hoppar gärna över den utflykten den här gången :)
 
Tack!
Har spanat på Swiss, men hittar bara hemresa med övernattning i ZRH...är inte så jättesugen på det, även om Zurich är en vacker stad..
Hur är Swiss economy på långflygningar?
Flög med Air China till Vietnam i somras, besökte då Peking på resan ner, så hoppar gärna över den utflykten den här gången :)
Swiss är väl helt ok. Om du har särskilda ställen tex PEK som du inte vill göra stoppovers i så kan det nog bli svårt att hålla budgeten, tyvärr.
 
Hur kommer det sig att det är 24 timmars stop over i ZRH på hemvägen, borde det inte gå att åka med ett tidigare flyg hem?
Kanske det som gör den biljetten så billig? :D Kolla runt lite och testa dig fram så kommer du att se att det finns massor med alternativ tex med Austrian hem, för 6000-7000 kr.

Själv skulle jag ha valt AY i Business för 19K
 

Wilhelm00

Medlem
Kanske det som gör den biljetten så billig? :D Kolla runt lite och testa dig fram så kommer du att se att det finns massor med alternativ tex med Austrian hem, för 6000-7000 kr.

Själv skulle jag ha valt AY i Business för 19K

"Kolla runt lite och testa dig fram så kommer du att se att det finns massor med alternativ tex med Austrian hem, för 6000-7000 kr" Tycker mig ha gjort detta, men vilken sida använder du?

Jo, om budgeten hade tillåtit det så hade jag såklart valt det...men är man fattig student så är man...haha :)
 
"Kolla runt lite och testa dig fram så kommer du att se att det finns massor med alternativ tex med Austrian hem, för 6000-7000 kr" Tycker mig ha gjort detta, men vilken sida använder du?

Jo, om budgeten hade tillåtit det så hade jag såklart valt det...men är man fattig student så är man...haha :)
Google flights, länkarna i mitt första inlägg. Klicka på datumen på sidan
 
Toppen