Senaste nytt

Dagslutflykt från Hong Kong

palmen

Moderator
Tänkte se om det fanns några roliga dagsutflykter man kunde göra från Hong Kong när man ändå ska vara där en lördag. Det mesta är dock väldigt dyrt om man ska flyga med Cathay över dagen. Hittar bara till Manilla för skäligt pris på ca 2500 kronor tur och retur.
  • Varifrån vill du börja din resa? Hong Kong
  • Var är din destination? Valfri, så länge man hinner tillbaka samma dag
  • När vill/behöver du resa ut? 12 december 2015
  • När vill/behöver du komma hem? 12 december 2015
  • Hur länge vill du vara borta? Max några timmar på destinationen
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Billigast möjliga så det lär bli economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Utresa måste vara med Cathay, hemresa kan vara med vilket bolag som helst så länge det går att boka på samma biljett
  • Vad är din budget? (per person) 2500 kronor
  • Vad är det viktigaste för dig? Att kunna testa lite lounger i Hong Kong (Är oneworld Emerald)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tokyo fanns för ca 4500 men det är lite dyrt för en dagstur och bara testa lounger, annars hade det varit kul. Om det går att hitta business för liknande pris är det självklart också en möjlighet :).
 

NotRyan

Medlem
Åk gärna till Manila, se till att du har gott om tid på dig där, trafiken till och från terminal 3 är inte att leka med. Ta en Uber när du kommer fram och åk till Mall of Asia och roa dig ett tag...
 
Last edited:

palmen

Moderator
Åk till Manila, se till att du har gott om tid på dig där, trafiken till och från terminal 3 är inte att leka med. Ta en Uber när du kommer fram och åk till Mall of Asia och roa dig ett tag...
Problemet är ju att jag landar med SAS på morgonen och vill ha lite tid för att njuta av lounge på HKG. Sen åker jag hem morgonen efter och behöver med andra ord lite marginal utifall att något går fel. Därav är det för denna resa enbart aktuellt med stopp på flygplatsen

Har du avios över finns ju lite prisvärda alternativ med Cathay, inklusive first till Manila.
Tyvärr är mitt Avios-konto väldigt tomt för tillfället :(
 
Toppen