Senaste nytt

Poäng felaktigt registrerade

henke291

Medlem
Hej,

Ber om ursäkt om det redan finns tråd om detta, men har ej funnit någon.

I veckan flög jag ARN-FRA-ADD i C med Lufthansa. Detta var bokat på SK-nr och reggat på mitt EBD. I FRA försökte jag uppgradera till F med mina MM, men det gick ej att uppgradera pga. SK-nr på min bokning. Nåväl.

Vad som dock hände var att personalen i loungen i FRA som försökte uppgradera mig ändrade från EB till MM - dvs. poängen gick in där istället för till EB på flighten FRA-ADD. ARN-FRA gick dock in som vanligt på EB. Samt hemresan ADD-ARN via VIE, också EB.

Jag vill ha in poängen på EB - är det någon som vet om det går att ändra? Loungen gjorde ju fel och det var absolut inget jag bett om.

/Henrik
 

AABack2ARN

Medlem
Knepigt läge. Finns flera exempel på folk som misslyckats med att ändra program i efterhand. Men eftersom du har ett MM-konto skulle jag höra av mig till dem och förklara situationen. EuroBonus lär inte kunna göra mycket.
 

palmen

Moderator
Att få poäng "rättade" och krediterade till ett annat program i efterhand är tyvärr inte direkt vanligt men det har hänt.
Tror att det är precis som AABack2ARN säger att du bör kontakta Lufthansa och M&M och förklara vad som hänt. Hoppas det löser sig på ett bra sätt
 
Toppen