Senaste nytt

Business class till Singapore

Stefan62

Medlem
Jag sitter och planerar en resa till Singapore 11 - ca 23 maj.

SAS i C-klass ca 19500:- ARN-CPH-BKK-SIN (BKK-SIN med Thai)

Övriga bolag jag titta på ligger på 25000:- eller mer - vad är mervärdet jämfört med SAS?

^^^

Efter några dagar i Singapore ska jag/vi vidare till Denpasar/Bali och då kan man ju ta KLM-flyget t.o.r. som mellanlandar i Singapore - C-klass för strax under 3000:-, för ca 2,5 timmars flygning - är det ett bra alternativ eller är det bortkastat? Ska man välja ett annat bolag?

^^^

Är det någon som kan svara på frågan varför jag på SAS hemsida inte kan boka en stop-over i BKK?

^^^

Ska jag fundera i andra banor för att få en annan rutt?
 

doc

Medlem
Jag har precis gjort en liknande resa i alla fall på väg tillbaka från DPS. Visserligen stannade vi fyra dagar i SIN innan vi åkte hem igen. Flög Garuda Indonesia från DPS. De har väldigt nya och fina B738 och helt okej konfiguration i ekonomi. Har inget att jämföra med och om KLM bara kostar 3 tkr tur och retur är det säkert ett bra pris. Vi flög sedan BA12 och BA776 i C. Väldigt bra stolar som är helt plana. Bara ett byts och sov hela natten. Väldigt bra lounge på LHR på morgonen och enkelt byte. Det är väl de fördelarna jag kan se jämfört med att åka först till CPH, sedan BKK innan SIN.
 

Dr. Miles

Expert
Jag sitter och planerar en resa till Singapore 11 - ca 23 maj.

SAS i C-klass ca 19500:- ARN-CPH-BKK-SIN (BKK-SIN med Thai)

Övriga bolag jag titta på ligger på 25000:- eller mer - vad är mervärdet jämfört med SAS?
Du kan också flyga med SWISS/THAI för samma pengar. Du kan även kombinera SWISS pris med SAS pris.

Efter några dagar i Singapore ska jag/vi vidare till Denpasar/Bali och då kan man ju ta KLM-flyget t.o.r. som mellanlandar i Singapore - C-klass för strax under 3000:-, för ca 2,5 timmars flygning - är det ett bra alternativ eller är det bortkastat? Ska man välja ett annat bolag?

Det är bra deal. http://www.businessclass.se/deals/2...asar-bali-t-r-klm-3-000-sek-inkl-skatter.html
Qatar Airways har också liknande priser på samma sträcka.

Är det någon som kan svara på frågan varför jag på SAS hemsida inte kan boka en stop-over i BKK?

För det är SAS IT, tyvärr. Du kan boka multi city t ex på norsk Wideroes webbsida.

Ska jag fundera i andra banor för att få en annan rutt?
Om du kombinerar SAS och SWISS priser kan du flyga t ex:

  • Stockholm-Zurich: SWISS
  • Zurich-Bangkok: SWISS
  • Bangkok-Singapore: THAI
  • Singapore-Bangkok: Singapore Airlines
  • Bangkok-Köpenhamn: SAS
  • Köpenhamn-Stockholm: SAS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

TreD

Medlem
Jag sitter och planerar en resa till Singapore 11 - ca 23 maj.
SAS i C-klass ca 19500:- ARN-CPH-BKK-SIN (BKK-SIN med Thai)
Det är ett bra pris. SAS är ju ingen höjdare men ok. Du får ju också full utdelning på ditt EB-kort.
Flygningen BKK-SIN är bara cirka 2h men med bra säten och bra service.
Tänk på att det är dyrt att bo i SIN, så om du inte har goda skäl att stanna, dra vidare relativt snart!
 

Jacob

Medlem
SAS i C-klass ca 19500:- ARN-CPH-BKK-SIN (BKK-SIN med Thai)
Jag tror att man numera ska kunna boka Singapore Airlines mellan Bangkok och Singapore. En något trevligare upplevelse än Thai om du frågar mig.

Efter några dagar i Singapore ska jag/vi vidare till Denpasar/Bali och då kan man ju ta KLM-flyget t.o.r. som mellanlandar i Singapore - C-klass för strax under 3000:-, för ca 2,5 timmars flygning - är det ett bra alternativ eller är det bortkastat? Ska man välja ett annat bolag?
Det är en fantastiskt bra deal med tanke på att det är långdistansprodukten du får.
 

TreD

Medlem
Jag tror att man numera ska kunna boka Singapore Airlines mellan Bangkok och Singapore. En något trevligare upplevelse än Thai om du frågar mig.
Jag har flugit sträckan t/r med TG nyligen och har inget att klaga på. All den dryck, inklusive välkomstdrink, man kan dricka och mer mat än jag kunde äta. Stor och luftig kabin, bra stolar. Frugan gick ut ur flyget med en orkidé i knapphålet på kavajen. Motsvarande med SQ är signifikant dyrare, och jag ser inte mervärdet för en 2h flygning. Den gemensamma nackdelen är den kaotiska ombordstigningen på SIN. Det är bättre med den saken på BKK, som har prio-boarding. Den stora positiva överraskningen på BKK var TG's nya check-in-linje där First och C har egna och helt avskilda diskar, med egen säkerhetskontroll och passkontroll som leder rakt in i loungen! Från in-checkning till att vi var i loungen tog det mindre än 10 minuter. Inte en M-passagerare i sikte. Kanon
 

Pandion

Medlem
Spontant väldigt billigt med 19500 kr! För att vara SAS!

Jag kollar på att åka till New York privat, och med SAS kostar ju billigaste biljetten i C klass ca 23'-24', och då är det ju betydligt längre till SIN än EWR...

Har varit i kontakt med SAS CR för att påpeka att det borde väl ligga i deras intresse att sälja en Business Restricted biljett, för dom kan väl inte ha 100% beläggning i C, och business restricted är väl bättre än Optiontown, och då får SAS hela kakan? Men, fick kalla handen från SAS...(?)
 

Palazzi

Medlem
Om du kan åka från CPH istället kan du åka CPH-CAI-KUL med Egypt Air, T/R för 16.000kr 11-22maj. Sedan buss mellan KUL & SIN.
Egypts nya business ser ju trevligare ut än SAS kan jag tycka, men som tidigare påpekats: det är dry cabin (ingen alcohol).

Av någon anledning kan man inte finna resan på ITA MATRIX, men finns på deras hemsida....
 

cbroxe

Medlem
Men "full utdelning" menas att du får 25% extra poäng om du är EBG (15% extra om EBS).
Det är ganska många extrapoäng på sträckan BKK-CPH-ARN...

MVH
 
Toppen