Senaste nytt

Amex Gold - PP - 4 gratisbesök gäller det även gäst?

Jollman

Medlem
Hej!

Har alla mina 4 kostnadsfria besök kvar på mitt Priority Pass från Amex Gold.

Om jag gästar en person med Priority Pass, drar dom i så fall av 2 st gratisbesök?


I så fall så hinner jag bränna dom på nästa resa redan :)

Tackar på förhand!
 

Kandinsky

Medlem
Det borde inte vara någon skillnad, men jag blivit debiterad för just ett sådant besök. Hade med flickvännen och kvinnan bakom disken drog bara kortet två gånger, men döm min förvåning när det kom på räkningen nästkommande månad.
 

ramo

Medlem
"Väljer du att ta med dig gäster in i loungen eller om du gör ytterligare loungebesök (utöver de 4 kostnadsfria) kostar varje besök 15 GBP."
Gratisbesök är endast för kortmedlemmen enligt ovanstående text. Men alltid värt o prova :)
 
"Väljer du att ta med dig gäster in i loungen eller om du gör ytterligare loungebesök (utöver de 4 kostnadsfria) kostar varje besök 15 GBP."
Gratisbesök är endast för kortmedlemmen enligt ovanstående text. Men alltid värt o prova :)
Precis som @ramo säger så kostar gästen oavsett. Jag och frun skulle in på en lounge och de drog mitt kort två gånger, och missade först att dra hennes kort istället. Blev en massa pappersexercis för att rätta till det (vilket värdinnorna skötte). Det man ska tänka på är att den som har PP via ett extrakort (AmEx Gold) bara har två gratisbesök.
 

Hollow

Ny medlem
Någon som vet hur det ser ut idag med en gäst?
Försökt hitta något på amex hemsida men hittade inget.
 

infosky

Medlem
Någon som vet hur det ser ut idag med en gäst?
Försökt hitta något på amex hemsida men hittade inget.
Gold har bara Priority Pass så du behöver kika här vad som gäller för varje Lounge:

 
Toppen