Senaste nytt

Kairo Airport - vad väntar?

fmansson

Medlem
Har inte varit i CAI sen 2009 och minns inte speciellt mycket.

Ska dit på jobbresa nästa vecka och har en avgångstid 0400 med TK hem via IST.

Hur lång tid innan är lämpligt att dyka upp för incheckning? Är loungen något att ha eller är den stängd nattetid?

Är EBD.
 
Har inte varit i CAI sen 2009 och minns inte speciellt mycket.

Ska dit på jobbresa nästa vecka och har en avgångstid 0400 med TK hem via IST.

Hur lång tid innan är lämpligt att dyka upp för incheckning? Är loungen något att ha eller är den stängd nattetid?

Är EBD.
Egyptairs lounger ser ut att vara öppna 24h, enligt Loungebuddy-appen.
 

EBGGOT

Medlem
Har inte varit i CAI sen 2009 och minns inte speciellt mycket.

Ska dit på jobbresa nästa vecka och har en avgångstid 0400 med TK hem via IST.

Hur lång tid innan är lämpligt att dyka upp för incheckning? Är loungen något att ha eller är den stängd nattetid?

Är EBD.

Sist jag var i CAI var det jäkligt stökigt över allt och loungen var över fylld etc så se till att du har tiden på din sida!
 

fmansson

Medlem
Oerhört smidigt på CAI i igår även om jag inser att det kan stöka rejält om man flyger på tider då de stora tunga avgångarna går. Hade avgångstid 0400 med TK och ankom flygplatsen 0130.

0150 satt jag i rätt lounge och hade 50m till gaten.

Jag gick först till en Egyptair lounge som var för rökare så jag smet vidare till den rökfria. En helt okej lounge med utbud av både dricka och enklare mat. Bra toaletter och i övrigt rent och snyggt, så det var över förväntan.
 

pep

Medlem
Ingen alkohol i loungerne i Cairo (jeg har checket 4). Derimod kan man købe rigtig øl i cafeterierne/restauranterne udenfor
 
Toppen