Senaste nytt

Otursresa med BA

trekker

Medlem
Innan jag skriver mer, var @011430121 med pa mina BA flygningar MAN - LHR - ARN - LHR - MAN I Sondags kvall och Tisdags kvall?

1) Flygningen till LHR fran MAN blir vi efter boarding sittandes i 1.5 timmar pa planet innan vi far en slot tid pa Heathrow. Dvs en 30 minuters flygning blir tillmer an 2 timmar sittandes pa planet. Vardefull GF tid gick forlorad.
2) Pa LHR T5 far vi en B gate for flygningen till ARN, maste ut ur GF tidigare an beraknat.
3) Flygningen tillbaks till LHR fran ARN blir vi sittandes pa planet i en halvtimme innan avfard i vantan pa en slot pa LHR.
4) Flighten fran LHR till MAN blir bussgate, 4a pa T5.
5) Bussen kor oss till C gate och vi blir sittandes pa bussen da de endast boarder bakifran och trappen upp till planet gatt sonder. Till slut far vi ga in pa bryggan genom en bakvag for boarding.
6) Vi blir sittandes i 30 minuter pa planet for att ett problem med bromsarna maste fixas.
7) Vid landing i MAN far jag min forsta Go-Around pga hoga vindar.
8) Vid andra landningfosoket far jag min andra go around pga mycket hoga vindar (planet dansade som en vante och var nastan sidled nar de gav upp).
9) Divertion till Newcastle dar vi blir sittandes i 2 timmar innan de beslutar sig for att gora ett nytt forsook som till slut lyckas och vi ar nere pa marken 00:18 (Avgangstiden fran LHR skulle varit 19:50 med landing 20:50).

Edit: Glomde namna att vi fick equipment change och jag blev av med min nodutgangsplats (lyckades dock ta tilbaka den).
 

ARNBER

Medlem
Låter ansträngande men också som en fjällvandring i snöstorm: vidrig men en jättehäftig historia man kan berätta för sina kompisar vid en öl två veckor senare
 

trekker

Medlem
Låter ansträngande men också som en fjällvandring i snöstorm: vidrig men en jättehäftig historia man kan berätta för sina kompisar vid en öl två veckor senare
Blev aldrig orolig då landningen avbröts på 100 meters höjd eller högre, fanns inte en chans att piloten skulle fullfölja. Hade han gjort det däremot hade jag varit lagom skraj. Istället var jag mest rädd när de sa att det eventuellt skulle bli busstransport från Newcastle på 4 timmar.

Det blev charter applåder efter den slutliga landningen i Manchester.
 

AABack2ARN

Medlem
Låter ansträngande men också som en fjällvandring i snöstorm: vidrig men en jättehäftig historia man kan berätta för sina kompisar vid en öl två veckor senare

Håller med. Har haft några sådan resor när i stort sett allt går fel... Men till slut kommer man fram helskinnad (men trött) och efter ett tag blir det en rolig historia :)

@trekker: skönt att allt gick bra till slut.
 

trekker

Medlem
Fick ett trevligt email fran BA idag, utan att ha kontaktat dom. Undrar om jag fatt det om jag inte varit BAEC Gold?

Dear Mr Trekker

I tried to contact you by phone today but was unable to reach you. I wanted to apologise personally for the disruption to your recent flights with us.

I can see your flight from Manchester to London Heathrow on 15 November 2015 was delayed for over an hour. This was due to poor weather conditions in London. Added to this, I can see your return flight from London Heathrow to Manchester on 17 November was diverted to Newcastle airport, this was also due to poor weather conditions.

Bad weather often has an impact on airlines and not only are flights put on hold, but once the weather clears, many of our aircraft and crew are out of position. We always want to maintain a stable operation. This isn’t only because of the disruption to our customers, but also because of how difficult it is to recover from major disruption.

I realise that your return into Manchester airport was a lot later than you'd expected and I'm sorry for any inconvenience this caused you. I hope that you were kept informed and updated with information during the delays.

Once again, please accept my apologies, we value your continued support and loyalty as a Gold Executive Club member and we hope that you and your family have a pleasant trip to Gothenburg next month.

We welcome any further feedback you may have, so please feel free to use the reply link below if there's anything else at all I can help you with.

Best regards
 

nota bene

Medlem
Hmm, mycket ovanligt...

Undrar om de går igenom den divertade flighten manuellt och skickar mejl till de med status högre än X (vet ej om silver/guld/brons?). De verkar ju i alla fall ha kollat upp din personliga itinerary!
 

thh

Medlem
Hmm, mycket ovanligt...

Undrar om de går igenom den divertade flighten manuellt och skickar mejl till de med status högre än X (vet ej om silver/guld/brons?). De verkar ju i alla fall ha kollat upp din personliga itinerary!

Jag antar att alla får ett "Vi beklagar, shit happens"-mail, men att man till sina guldkortinnehavare kanske faktiskt tittar lite mer på ärendet och låter någon skriva ett brev.

Så hade jag i vilket fall gjort om jag drev ett flygbolag.
 

trekker

Medlem
Jag antar att alla får ett "Vi beklagar, shit happens"-mail, men att man till sina guldkortinnehavare kanske faktiskt tittar lite mer på ärendet och låter någon skriva ett brev.

Så hade jag i vilket fall gjort om jag drev ett flygbolag.
De forsokte till och med ringa mig forst, mailet fick jag for att jag inte svarade nar de ringde.
 

MegaFlyer

Medlem
Snygg hantering. Föredömligt att gå in i din profil och titta på planerade resor. Jag gillar sådant. Det är enkelt och verkligen kund anpassat. Skulle också maila tillbaka och fråga om kompensation. Kan vara bra att fiska om vilken policy som gäller om något liknande händer i framtiden. Det värsta som kan hända är att du får ett nej. Det bästa... Vem vet.

Sätter detta i relation till Czech Airlines som hade sönder min väska den 5 augusti. Fick igår, ett par månader senare ett mail om att jag får €40... Ett skämt. Folksam nästa.
 
Toppen