Senaste nytt

Finns det några tjejer här?

Pandion

Medlem
Ja, jag måste ju börja med att erkänna att jag har blivit lite beroende av detta, vilket snart kommer att sluta med att min sambo belägger mig med BC förbud. Hon börjar redan nu himla med ögonen...

Dock ställde hon en relevant fråga. Finns det några tjejer här på Businessclass.se eller är vi bara manliga flygnördar hela bunten?
 

Stefan62

Medlem
Det finns ett fåtal, men min erfarenhet är att tjejer/kvinnor oftast inte är intresserade av det vi "gör" här och har ingen "förståelse" för det roliga i att diskutera och att planera resor på ett optimalt sätt ur alla aspekter.

Jag är flygnörd och jag står för det.

Sedan jag upptäckte BC så har jag spenderat många många timmar på att läsa såväl här som på olika flygbolags hemsidor och dessvärre även upptäckt att jag i några fall har haft helt fel inriktning med poäng-samlandet, typ FB.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag misstänker att om jag kommer åt detta forum från jobb så blir jag troligen lika nördig jag med snart ;)

Om du inte kommer åt det automatiskt så kan vi säkert hjälpa dig komma runt brandväggar och annat skit som sätter stopp. Det är faktiskt enklare än vad de flesta tror.
 
Det är därför tar man sin tablet/sidekick till jobbet och kopplar upp sig mot grannens öppen WiFi(Starbucks) för att inte surfa från arbetsdator. :p
 
En del arbetsplatser är dock riktigt allergiska mot privata datorer/PDAs/tablets av säkerhetsskäl.
Det är därför finns IPSEC och MAC filtrering. Tyvärr många ställen förbjuder kameratelefoner och smartphones. Därför finns billiga Samsung clamshells á $2.99 som man har med sig under arbetstiden eller disponerar man en Crackberry. Dock gäller variant nr 1 ifall man inte vill bli tillgänglig 24/7.
 
Toppen