Senaste nytt

Frukosthak i New York

Valley

Medlem
Med tacksamhet tar jag emot tips på trevliga frukostställen i New York

Vi kommer bo någonstans från ca Empire State ner till Battery Park
 
Omöjligt att svara på egentligen utan att veta vad för slags frukost du vill ha. Ett hak som vi föll pladask för var Brooklyn Bagel. De har ett ställe på Manhattan, och tre i Brooklyn om jag förstod det rätt. Det ligger vid 8e avenyn mellan 24e och 25e gatan. Helt fantastiska bagels med säkert 40 olika fyllningar att välja på. Detta är ju snabbmat, men snabbmat deluxe, så ingenting om du vill sitta och njuta av en överdådig frukost. Ytterligare en fördel är att det ligger nära vårt nya favorithotell (tack @Senator) Hilton Fashion District.
 

Frobbert

Medlem
Senast vi var i NYC så bodde vi i Soho, jag gick på mornarna till Dean and Deluca (Broadway) och köpte take away frukost där, kanonbra!
Annars finns kedjan Le pain quotidien på några ställen, trevligt, dock ganska överprisat, ligger ett i Soho. Kan även rekommendera Bubbys i Tribeca. samt Cafe gitane i Noho, är värt ett besök.
 

Paby

Medlem
Donna Bell's på 301 W 49th St bakar egna frukostbiscuits som kan fås med båda söta fyllningar och mer matiga dito som kalkon, kyckling, ost, grönsaker mm. Ingen hälsokost men vansinnigt gott! Dessutom har dom riktigt bra kaffe - inget jänkeblask.

Som reservplan ligger en Pret a Manger i samma kvarter om det är lång kö på Donna Bell's.
 
Toppen