Senaste nytt

Finnair ekonomiklass inom Europa

Calle

Medlem
Är det någon som nyligen testat Finnair inom Europa?

Hur är servicen ombord? Får man någon gratis mat? Dricka (kaffe/öl/vin)?

Tack på förhand!
 
Jag har bara flugit Business Class MXP-HEL på deras Airbus 319/320 och det var trevligt!

Det var en kurirflygning så jag hade jeans och huvtröja och vid boarding gick 70st män i snygga kostymer och satte sig bakom skynket och jag satt själv (!) i C kabinen och hade en egen flygvärdinna. Väldigt bra service, god mat, bra vin och snygga Iittala glas vid serveringen.
Min upplevelse kan dock vara icke-representabel för normala flighter :)
 

OnTime

Medlem
Detta är ett utdrag från Finnairs svenska hemsida under avsnittet "Mat och Dryck"

Europaflyg
Innehållet i den högkvalitativa måltid som vi serverar våra businessklasspassagerare på flyg inom Europa beror på flygtiden och tiden på dygnet. Måltiden kompletteras med ett brett urval kvalitetsdrycker.

På längre flygningar inom Europa serverar vi passagerarna i turistklass en riklig varm eller kall delirätt. På kortare flygningar till och från de skandinaviska och baltiska länderna, Polen och St. Petersburg serverar vi kaffe, te eller juice. Det finns även en mängd tilltugg till försäljning på våra flygningar inom Europa, förutsatt att flygtiden tillåter. I turistklass serveras läsk, juice och vatten kostnadsfritt. Alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

Jag har själv inte flugit Finnair på länge.

//
 

Gnopps

Medlem
Inom Skandinavien tror jag inte du får något men på lite längre flygningar får du en macka eller kall måltid.
 

Calle

Medlem
Trevligt att de fortfarande serverar något att äta ombord gratis. Men trist att gratis öl/vin är borta numera i economy. :(
 
Toppen