Senaste nytt

Det var inte så illa som man trodde...

Dr. Miles

Expert
Jag sitter nu i SAS Gold loungen på Stockholm Arlanda T5.
Min gammal kollega skall flyga till Oslo nu på morgonen därför gick jag in i SAS appen och kollade tiden genom "Book flight".

Jag blev smått överaskad av att biljettpriserna inte var alls för dyra på vissa flighter trots att det är avgång samma dag.
Det fanns många diskussioner om SAS nollar billiga bokningsklasser när avgångsdatumet närmar sig.
Det verkar inte gälla i alla fall idag på vissa flighter.

Screenshot_2015-11-23-07-32-04.png


Om det verkligen går att köpa en biljett med avgång kl. 07:45 vid kl. 07:32 är en gåta...
 
Last edited:
Om det verkligen går att köpa en biljett med avgång kl. 07:45 vid kl. 07:32 är en gåta...

Man skulle ju testa bara för att se hur noga dom varit. :) Problemet blir ju hur sjutton du checkar in, och sedan boardar genom en stängd gate, haha :)

Jag har själv testat att köpa en biljett till en avgång medan boardingen pågick. Gatepersonalen kan checka in dig även om check-in borde vara stängd. Det kräver ju dock att gaten inte är stängd och att du reser med carry-on only. Det är nog inte att rekommendera dock...

Edit: Kräver att du är air-side.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har själv testat att köpa en biljett till en avgång medan boardingen pågick. Gatepersonalen kan checka in dig även om check-in borde vara stängd. Det kräver ju dock att gaten inte är stängd och att du reser med carry-on only. Det är nog inte att rekommendera dock...
Det förutsätter att du är redan på airside...
 

Carl

Medlem
Fick förklarat för mig för några år sedan genom en vän som är ÅF (resebyrå) till SAS att bolaget har bytt strategi. En tom stol på ett flyg är en missad intäkt och då är det bättre att sälja en billigare bokningsklass och få in några kronor.
 
SAS populära avgång 17:00 till Frankfurt idag kostade 1099 SEK i PLUS fram till 10:00 idag på förmiddagen och 799SEK i GO one-way. En ungdomsbiljett kostade 1035SEK så det är absolut inte så att SAS tar bort dom billiga biljetterna i första laget.
 
Toppen