Senaste nytt

Hjälp med Oneworld milage run över nyår

Hej,

Jag har idag 52 035 Elite Qualifying Points hos American Airlines och är således kvalificerad till Platinum kommande period. Hade gärna försökt få tillbaka min Executive Platinum status som jag hade för två år sedan genom ett milage run (points run) mellan 26/12 - 3/1.
Därför tänkte jag fråga den samlade expertisen här hur jag skall få ihop detta.
Jag har egentligen bara två MÅSTEN med resan då jag behöver vara i Houston 30/12 och sen gärna i Dallas/Fort Worth över nyår.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg alternativt Köpenhamn
  2. Var är din destination? Houston / Dallas
  3. När vill/behöver du resa ut? 26:e december + 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst 3 Januari men 4:e går också bra
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? American i första hand, Övriga Oneworld i andra handa
  9. Vad är din budget? (per person) ca 30.000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att vara i Houston 30/12
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vara i Dallas över nyår
 

Jompa

Medlem
flight.png


Detta sökte jag mig fram till!
 

AABack2ARN

Medlem
@robert_06_: Tänk på att enbart resorna fram till 31DEC räknas till årets intjäning och 48000EQP är en hel del att flyga in på en månad.

AA delar nu ut 2.0 EQP per mile i Business och Discounted First samt 3.0 EQP i full fare Business (J) och First (F) så se till att få alla segment med AA-nummer.

Det är dock extra fördelaktigt att bli EXP i år eftersom du får 8 SWU - med start nästa är kommer du enbart få 4 SWU :(

Tror du skulle behöva hitta något i stil med GOT-LHR-MIA-LAX-HNL-DFW där alla inrikessegment är i F för att ha en chans till så många EQP på en resa men även då blir det tufft. Kan inte räkna just nu.
 
@robert_06_: Tänk på att enbart resorna fram till 31DEC räknas till årets intjäning och 48000EQP är en hel del att flyga in på en månad.

AA delar nu ut 2.0 EQP per mile i Business och Discounted First samt 3.0 EQP i full fare Business (J) och First (F) så se till att få alla segment med AA-nummer.

Det är dock extra fördelaktigt att bli EXP i år eftersom du får 8 SWU - med start nästa är kommer du enbart få 4 SWU :(

Tror du skulle behöva hitta något i stil med GOT-LHR-MIA-LAX-HNL-DFW där alla inrikessegment är i F för att ha en chans till så många EQP på en resa men även då blir det tufft. Kan inte räkna just nu.

Yes, det har jag koll på @AABack2ARN! Skall testa söka lite ikväll på ditt förslag ovan och se vad man kommer upp i. Vill ändå ge det ett försök...
 
Toppen