Senaste nytt

American Airlines BUY/GIFT miles

Magino

Medlem
Bra deal.
Synd att dollar är så dyr nu jämfört med 4-5 år sedan.

Sedan ryktas det om (kanske finns säkra källor?) att priset på awardresor kommer stiga nästa år hos AA. Bra att ha koll på om man tänker spara poängen.
 

ACervin

Medlem
Maxar man detta erbjudande får man 200k poäng för 3600$, har för mig det kostade ca 1800$ för 100k poäng med USDM. Dollarn har ju visserligen gått upp en hel del vilket försämrar kalkylen en del mot tidigare.

Japp stämmer med min erfarenhet, har shoppat massor med USDM innan sammanslagningen. Räknade med $2200 = 120 000 poäng = ToR Europa - Australien. Med tanke på att priserna på C klass biljetter från Skandinavien har gått ner i pris så är det inte en lika lysande affär längre från det hållet. Men från Australien är prisprofilen en helt annan, Europa ToR i C för 40 000 till 60 000 SEK så är det fortfarande en bra deal trots den höga dollarkursen.
 

Flying Finn

Medlem
Funderar seriöst på att tanka mitt nya AAdvantage konto med max beloppet från den här rean. Måste nog ännu överväga i fall UA kommer med något konkurrerande.
 

MartinH

Medlem
Fick detta på mailen nyligen. Det är väl nästan samma priser som på den gamla goda tiden med US Dividened Miles?
Maxar man detta erbjudande får man 200k poäng för 3600$, har för mig det kostade ca 1800$ för 100k poäng med USDM. Dollarn har ju visserligen gått upp en hel del vilket försämrar kalkylen en del mot tidigare.

Fast dom riktigt goda tiderna var ju USDMs sharekampanjer. T.ex. oktober 2013, 100.000 miles för 1135 USD till en kurs av 6,5. Plus en förmånlig awardchart. Drömmer mig tillbaks... :)
Bara skatterna på min senaste F resa till Asien med Eurobonus gick på nästan lika mycket som inköpskostnaden av USDMmiles motsvarande samma resa.
 

Andrew

Medlem
Väldigt intressant deal. Verkar vara en av de mest lönsamma de kört i år, men med tanke på att de verkar köra promos nästan varje månad kanske det kommer något ännu bättre efter julen/nyår (i annat fall får vi hoppas att rabatten kommer genom bättre dollarkurs).
 
Toppen