Senaste nytt

Vändande flyg Gatwick - räcker en dryg timme ?

Bibinski

Medlem
Hej !

Funderar på ifall det är möjligt att ta vändande flyg på Gatwick tidsmässigt ?
Skall bara ut och lämna ett paket och vill inte tillbringa mer tid än nödvändigt i London.

Landar 11:55 , nästa flyg tillbaka är 13:10.

Tack för hjälpen!
 

Tonton

Medlem
Bara för att klargöra, planerar du att åka in till London under den tiden? I så fall är det ett big no no.
Personligen så tror jag att det fungerar om du bara lämnar ett paket på flyglasten. Beror dock lite på om det ankommande flighten brukar vara i tid. Så rekommenderar dig att kolla historiken på berörd flight till att börja med!
 

doc

Medlem
Även jag säger "big no no" till detta. Sist jag var på Gatwick (för en månad sedan) var det en hemsk kö till passkontrollen och de automatiska läsarna var en katastrof och den kön gick långsammare än manuell kontroll.
 

Bibinski

Medlem
Ok! Tack för snabba svar.

Nu blir det lite OT men går det att klara sig på 2h på LHR ? dvs landa 15 i LHR och ta flyg tillbaka 17 tex?

Edit: Flyger isf med BA och inte DY som tänkt från början.
 

Tonton

Medlem
Också tvek på den. Fighterna brukar rent generellt bli sena in på LHR pga slots. och som @doc nämnde om passkontroll så gäller även detta på LHR. Ibland har man riktigt flyt, men allt som oftast är det kö, och det tillsammans med ett sent inkommande flyg bådar inte gott.
 
Ok! Tack för snabba svar.

Nu blir det lite OT men går det att klara sig på 2h på LHR ? dvs landa 15 i LHR och ta flyg tillbaka 17 tex?

Edit: Flyger isf med BA och inte DY som tänkt från början.
Jag har gjort LHR T2 med 1 timme och 20 min, detta va då ett kurirjobb där jag va ute o hämta grejerna sen in igen och hade gate B31 längst ut på Satelliten. Att tillägga va väl att vid ankomst fungera inte gatebrygga så vi fick åka buss in till terminalen som ytterligare fördröjer tiden mer.

2 timmar är väldigt lugnt.
 

Tonton

Medlem
Jag har gjort LHR T2 med 1 timme och 20 min, detta va då ett kurirjobb där jag va ute o hämta grejerna sen in igen och hade gate B31 längst ut på Satelliten. Att tillägga va väl att vid ankomst fungera inte gatebrygga så vi fick åka buss in till terminalen som ytterligare fördröjer tiden mer.

2 timmar är väldigt lugnt.

Säger @simon_says91 att det funkar, så funkar det. Dock ska det påpekas att han har världsrekord i sprint :D
 

doc

Medlem
Två timmar på LHR är nog bättre i alla fall. Där fungerar ju automatiska passkontrollerna bra och det finns många maskiner nu. Har du status eller flyger C så fungerar Fast Track vid south security väldigt bra nu för tiden. Om inte annat kan du se till att @011430121 är med på returmaskinen, så får du någon timma extra på dig att springa mellan.
 
Toppen