Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

agehall

Medlem
:( Surt.

Alltid trist när man måste spendera de där extra minuterna på morgonen med att dumpa väskan. Gjorde det förra veckan i SFO. Lagom kul när klockan ringer 5h efter att man klev in genom dörren på hotellet...
 

Thornado

Medlem
:( Surt.

Alltid trist när man måste spendera de där extra minuterna på morgonen med att dumpa väskan. Gjorde det förra veckan i SFO. Lagom kul när klockan ringer 5h efter att man klev in genom dörren på hotellet...

Egentligen OT i denna tråd, men vilket hotell bodde du på vid SFO och kan du rekommendera det?
Flyger ARN-EWR-SFO-OGG på fredag, men natten i SF och vidare färd mot OGG kring kl 9 på lördag morgon. Kommer till SFO strax innan kl 18, så tänkte åka in till San Francisco och äta middag, men skönare att åka tillbaka ut till SFO och sova i närheten av flygplatsen.

Lite mindre OT i denna tråd: Visst borde jag kunna tagga mitt baggage hela vägen till OGG och bara behöva ta det genom tullen på EWR och aldrig behöva bry mig om väskan i SFO, trots att det är övernattning där?
(flyger United hela vägen)
 

Bryant

Medlem
:( Surt.

Alltid trist när man måste spendera de där extra minuterna på morgonen med att dumpa väskan. Gjorde det förra veckan i SFO. Lagom kul när klockan ringer 5h efter att man klev in genom dörren på hotellet...


Ja, men jag övervägde alla men och kom fram till att det här blir nog bäst. Var inte ens nere hos SAS och frågade om möjligheten.

Så nu går vi 0430 istället för 0445 :).
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan också bekräfta att jag kunde checka in mina väskor för flighten dagen efter i Stockholm Arlanda med SAS.
Jag flög Hamburg-(SK)-Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Beijing med övernattning i Stockholm.

SAS agenten på Hamburg flygplats kunde inte checka in väskorna hela vägen så tog jag ut väskorna i Stockholm och gick upp för trappan och checkade in dem igen.
Inga problem, sa manlig SAS personal som jobbade på Business class check in.
 

Marric

Medlem
Lite på samma tema. Kan man checka in i "fel" terminal på Arlanda?
Flyger till Malmö men hade tänkt smita inom loungen i T5 och undrar om jag kan använda bagage drop i T5?
Kan lika gärna gå från T4 men är nyfiken på om det går.
 

Samosaguas

Medlem
Någon som vet hur många timmar innan avgång incheckningen av väskor öppnar för SAS flight till Köpenhamn från Newark (23.30) om man reser i business?
 

Johanna

Medlem
Någon som vet hur många timmar innan avgång incheckningen av väskor öppnar för SAS flight till Köpenhamn från Newark (23.30) om man reser i business?
Min erfarenhet är att alla diskar öppnar samtidigt men det kanske inte alltid är så. Jag checkade in för några veckor sedan på Newark. Mitt plan gick 17.20 tror jag och när jag kom vid runt 13 var alla diskar öppna. Om de sen stänger för att öppna för senare plan vet jag inte. Men då svarade dom här på forumet att 3 timmar innan kan man checka in.
 

agehall

Medlem
De brukar öppna business ett par minuter före de andra diskarna, men det är ingen större skillnad. För flighterna som går på eftermiddagen, så brukar öppnandet ske ca 30-60 minuter efter att El Al makat på sig. Kvällsflighterna har jag ingen aning om hur de fungerar rent praktiskt, men jag skulle inte räkna med att det går att checka in så värst mycket tidigare än 3h i förväg.
 
Toppen