Senaste nytt

Bagage på United som Eurobonus Guld?

Totopez

Medlem
Jag har några inrikessträckor med UA i sommar, bokade som ett North American Airpass genom SAS. I biljetterna ingår inget incheckat bagage.

Jag vet ju att jag som EBG får lov att checka in en väska per sträcka, men när jag går in på bokningen hos United står det så här:

First and second baggage service charges per traveler as listed below:
1st bag
2nd bag Weight per bag

$0 USD* $35 USD 50.0 lbs (23 kgs)

Vi är fyra personer i samma bokning. Det står ju uttryckligen "per traveler" i reglerna. Innebär det att vi alla kan checka in varsin väska gratis? Eller förutsätter det att alla i sällskapet är EBG?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har för mig (men är inte 100% säker avseende United) att förmånen gälelr för samtliga på bokningen. Så är det på AA i alla fall om man har status i oneworld. Finns det någon förklaring till asterisken?
 

lillemannen

Medlem
Jag bokade innan i mars månad och fick samma på oss alla tre personer. Vid incheckningen var första väskan gratis för oss.
Är EBD och bokade ekonomi
 

sembl

Medlem
Enligt uniteds hemsida

status provides for the benefit, as long as they are traveling on the same reservation. This exemption will not apply to group reservations including 10 or more customers or when the flight is not operated by United or United Express®.

Så jag tolkar det som att alla får ta del av gratis incheckat bagage.
 

Homer

Medlem
Hm...de har ändrat hemsidan, jag hittar bara det här nedan, men inget som bekräftar att det fortfarande även skulle gälla för
Star Gold från andra bolag??

Active U.S. military personnel and their dependents
samt
MileagePlus Premier® members
Travel companions of MileagePlus Premier members will have the same exemptions as the Premier member whose status provides the benefit, as long as they are traveling on the same reservation.
Checked Baggage | United Airlines
 

Totopez

Medlem
Hm...de har ändrat hemsidan, jag hittar bara det här nedan, men inget som bekräftar att det fortfarande även skulle gälla för
Star Gold från andra bolag??

Active U.S. military personnel and their dependents
samt
MileagePlus Premier® members
Travel companions of MileagePlus Premier members will have the same exemptions as the Premier member whose status provides the benefit, as long as they are traveling on the same reservation.
Checked Baggage | United Airlines
De har en tjänst där man kan kolla vad varje incheckad väska kostar, finns på länken i ditt inlägg. Skriv i vilken klass du flyger och att du är *Gold. Jag fick det till en väska i Eco och tre i Business/First.
 

Homer

Medlem
De har en tjänst där man kan kolla vad varje incheckad väska kostar, finns på länken i ditt inlägg. Skriv i vilken klass du flyger och att du är *Gold. Jag fick det till en väska i Eco och tre i Business/First.

Jo men den är ju bara för en person och visar ju inget om statuslösa i samma bokning också får ta med sig en väska.
 
Jag blev inte heller klok på informationen på UA's hemsida. Men det funkade alldeles utmärkt för mig som diamant (star gold) så sent som förra veckan i alla fall.
 

Totopez

Medlem
Jag blev så nyfiken att jag kontaktade UA på Facebook. Fick svaret att familj eller andra på samma bokning som en *G INTE omfattas av extrabagage, bara kortinnehavaren.

Personen kunde inte svara på när denna ändring skett. Och eftersom det var en kundtjänstmedarbetare så utgår jag från att hen inte visste ett skit. Så jag skulle säga att oklarheten kvarstår...
 
Toppen