crazy voyager
Medlem
Jag har en fundering efter Lufthansas strejk häromveckan.
Jag var bokad med LH ifrån LAX hem till Europa, en flygning som blev inställd pga strejk.
För det första var det obefintliga kösystemet alltifrån idealiskt men efter nästan 10 timmar på flygplatsen blev jag ombokad till nästa kväll och fick ett hotellrum. Den nya bokningen var med BA, det fanns inga alternativ kvar i min bokningsklass (premium Economy) med *A och även om jag erbjöd mig att ev skjuta till pengar eller poäng för en uppgradering om det skulle underlätta så var det tydligen inte ett alternativ.
Nåväl, följande dag checkar jag därför in med BA. Nu uppstår det som jag väl egentligen vill diskutera.
Eftersom jag bokats om till en annan allians blir jag plötsligen av med alla mina guldförmåner. Framförallt blir jag av med lounge, och jag lägger därför flera timmar (över 6 timmar) på flygplatsen utan lounge.
Jag pratade med loungepersonalen men kvinnan som stod där verkade inte alls koppla att det faktiskt var lufthansa som satt mig i den här situationen. Dessutom hade jag bekräftelser på att biljetterna var bokade av lufthansa utan jag saknade ett boardingcard till lufthansa eller *A men detta hjälpte icke.
Min fundering är alltså, borde inte detta vara rätt lätt att fixa? Ombokningar till annan allians bör ju vara rätt ovanliga men då lufthansa själva har orsakat problemet så känns det skumt att man plötsligen blir av med alla sina förmåner. Att göra någon slags specialsystem för dom här fallen borde inte vara så hemskt svårt. Dessutom är det ingen ökad kostad för bolaget för jag hade ju använt loungen oavsett. Det ökar alltså inte antalet loungebesök, men det tar bort vad jag tycker är en "bugg" i systemet.
Tankar?
Jag var bokad med LH ifrån LAX hem till Europa, en flygning som blev inställd pga strejk.
För det första var det obefintliga kösystemet alltifrån idealiskt men efter nästan 10 timmar på flygplatsen blev jag ombokad till nästa kväll och fick ett hotellrum. Den nya bokningen var med BA, det fanns inga alternativ kvar i min bokningsklass (premium Economy) med *A och även om jag erbjöd mig att ev skjuta till pengar eller poäng för en uppgradering om det skulle underlätta så var det tydligen inte ett alternativ.
Nåväl, följande dag checkar jag därför in med BA. Nu uppstår det som jag väl egentligen vill diskutera.
Eftersom jag bokats om till en annan allians blir jag plötsligen av med alla mina guldförmåner. Framförallt blir jag av med lounge, och jag lägger därför flera timmar (över 6 timmar) på flygplatsen utan lounge.
Jag pratade med loungepersonalen men kvinnan som stod där verkade inte alls koppla att det faktiskt var lufthansa som satt mig i den här situationen. Dessutom hade jag bekräftelser på att biljetterna var bokade av lufthansa utan jag saknade ett boardingcard till lufthansa eller *A men detta hjälpte icke.
Min fundering är alltså, borde inte detta vara rätt lätt att fixa? Ombokningar till annan allians bör ju vara rätt ovanliga men då lufthansa själva har orsakat problemet så känns det skumt att man plötsligen blir av med alla sina förmåner. Att göra någon slags specialsystem för dom här fallen borde inte vara så hemskt svårt. Dessutom är det ingen ökad kostad för bolaget för jag hade ju använt loungen oavsett. Det ökar alltså inte antalet loungebesök, men det tar bort vad jag tycker är en "bugg" i systemet.
Tankar?