Senaste nytt

Privilege Club Familjeanslutning eller ej?

Familjekonto eller separata kort

  • Separata kort

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    3
  • Poll closed .

JA39

Medlem
Hej alla resglada.

Jag har precis tecknat mig för Privilege Club då jag har en kommande resa med familjen till Dubai.

Jag har registrerat 2 barn och min fru som familj och ser att de får 25% av bonuspoängen jag får för resan. (Om jag inte fattat fel)

Skulle ni istället registrera var och en i familjen som medlem och skippa "familjekontot"?

Fördel: Alla får fulla poäng Nackdel: Totala potten poäng minskar för huvudkortsinnehavaren.
 

Jones

Medlem
För 25% tycker jag det är mycket tveksamt. Familjemedlemmen förlorar ju även Qpoints. Skulle nog inte registrera vuxen på de villkoren. Jag har visserligen anslutit familjen men nivån är 100% för oss. Ändå osäker på att jag gjort rätt. Såhär i efterhand tror jag det hade varit bättre att övriga krediterade till annat One Worldprogram. Har dock inte gjort någon större efterforskning. Tycker bara att Qatars familjeprogram verkar lite sådär. Kan ha fel o har som sagt hoppat på det själv.
 

Jones

Medlem
För att få mer än 25% har du säkert bättre kort än ingångskortet Burgundy.
Det har jag. Men som sagt, tycker det är lite märkligt att när man ansluter familjemedlemmar kan dessa inte få silver,guld osv utan kommer alltid vara på burgundynivå. Tror iallafall det är så det funkar. Och om man sedan utöver det endast får 25% av poängen tycker jag gör det till ett dåligt deal. Borde om man är på burgundynivå vara bättre att regga vuxna för sig dvs strunta i familjeanslutningen för dem, åtminstone tills någon i familjen når en nivå där man får 100% av poängen genom familjeanslutning. Då kan man ju titta på det igen och överväga.
Men visst, ligger man nära en poängresa kanske även 25%av poängen blir väldigt värdefulla.
 

JA39

Medlem
Nu har jag tagit ett beslut.

Avbryter familjeanslutningen och ger oss istället egna kort.

Fördel: Högre poäng som sedan kan överföras mot en mindre avgift.

Att endast få 25% av huvudkortinnehavarens bokning som familjeansluten känns riktigt dåligt.
 

LarsCph

Medlem
Man skal også tænke over at hoved-kort indehaveren skal være til stedet for at benytte point fra familiekontoen.
 

Jones

Medlem
Man skal også tænke over at hoved-kort indehaveren skal være til stedet for at benytte point fra familiekontoen.
Hm, hade inte tänkt på detta. Gör det till en ännu sämre deal. Misstänker att familjeprogrammet är anpassat för en marknad där ingen i familjen reser utan familjefar.
 

LarsCph

Medlem
Hm, hade inte tänkt på detta. Gör det till en ännu sämre deal. Misstänker att familjeprogrammet är anpassat för en marknad där ingen i familjen reser utan familjefar.

Ja præcist - min hustru var alene på Maldiverne forrige uge. Vi kunne fint opgradere hende CPH-DOH med point fra kontoen da jeg var med i lufthavnen. Vi spurgte så hvad videre fra DOH til MLE og retur og fik svaret at det burde man kunne men at de formentlig ville ringe til mig for at bekræfte det var OK. Men i praksis var det ikke muligt, de ville i Doha ikke opgradere med point fra familie kontoen når jeg som "ejer" af kontoen ikke var med. Det er ikke særlig fleksibelt. Men du har ret, er den rettet mod markeder hvor far altid er med på rejser er det jo ikke noget problem :)
 
Toppen