Senaste nytt

Flyg med LOT-inga poäng?

Alexander P

Medlem
Hej!

Jag flög den 23 oktober med LOT till LCA via WAW från ARN.
Två veckor efter resan efteregistrerade jag poängen på sas.se men jag fick sedan ett mail om att ansökan avslogs:

Dear EuroBonus Member

We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.

Our partner has confirmed that LO 458 23okt15 ARNWAW is not valid for accrual of EuroBonus points.

If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro@sas.se , together with this reply.

Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be visible.


Jag mailade de förra veckan men fick aldrig något svar. Idag ringde jag SAS-kundtjänst som sa att jag skulle testa att registrera flighten igen men om det inte gick så gick det inte.

Var kan problemet ligga?
 

FF#1

Medlem
Det låter ju skumt? Normalt får man poäng på LOT flygningar.
Du har alltså flygit från ARN till LCA via WAW med LOT?
Var köpte du biljetten?
var det någon skum code share?
Vem flög egentligen?
Fick du poäng på det andra benet?
Som sagt tidigare vad är boknings klassen?
 

Agö

Medlem
Var kan problemet ligga?
Den mänskliga faktorn.

Kan det annars vara en bokningsklass som faktiskt inte ger poäng? Noterar också att LOT ändrat intjäningen till EB i september, vet inte om det kan ha blivit något strul om du bokat resan före.

upload_2015-11-13_21-43-51.png
 

Alexander P

Medlem
Vilken bokningsklass reste du på?

Vad hade du för bokningsklass?

Det låter ju skumt? Normalt får man poäng på LOT flygningar.
Du har alltså flygit från ARN till LCA via WAW med LOT?
Var köpte du biljetten?
var det någon skum code share?
Vem flög egentligen?
Fick du poäng på det andra benet?
Som sagt tidigare vad är boknings klassen?

Bokningsklassen var Y, 4 biljetter. Bokades på LOT.pl och LOT utförde flygningen så ingen code share.

ARN-WAW Embraer E175 SP-LIK

WAW-LCA Embraer 195 SP-LNB


Den mänskliga faktorn.

Kan det annars vara en bokningsklass som faktiskt inte ger poäng? Noterar också att LOT ändrat intjäningen till EB i september, vet inte om det kan ha blivit något strul om du bokat resan före.

Visa bifogad bild 43916

Biljetterna bokades i Oktober.
 

Jonas C

Medlem
Bokningsklassen var Y, 4 biljetter. Bokades på LOT.pl och LOT utförde flygningen så ingen code share.
Är du säker på att det är Y? Dvs fullpris Economy. Y brukar oftast indikera seating klassen dvs Economy på boardingkortet, inte bokningsklassen på biljetten. Såvida inte det rörde sig om en fullpris biljett.
 
Toppen