Senaste nytt

2 gäster i SAS/Star Alliance Gold Lounges

Alster

Medlem
Hej!

Är nybliven EBG och har en fundering ang. att ta med gäster till SAS/Star Alliance Gold Lounges. Hypotetiskt exempel: Jag ska flyga med två vänner utan EuroBonusstatus och vill ta med båda till loungen. Den ena går självklart som gäst, men kan jag köpa in den andra för 3000 poäng, eller gäller bara detta i den "vanliga" Businessloungen? Gäller samma sak i Lufthansas Senatorlounger?

Beklagar om jag ställer en jag ställer en dum fråga, men jag har inte funnit ett bra svar på detta.
 

fcx

Medlem
Hej och välkommen hit!

I SAS egna lounger så bör det vara möjligt att betala för gäst nummer två, dock så går det bara att köpa sig in i businessloungen. Således får alla tre då gå till busniessloungen.

I Lufthansas lounger kan du inte betala sig in som EBG.
 

Kebalibre

Medlem
Hej och välkommen hit!

I SAS egna lounger så bör det vara möjligt att betala för gäst nummer två, dock så går det bara att köpa sig in i businessloungen. Således får alla tre då gå till busniessloungen.

I Lufthansas lounger kan du inte betala sig in som EBG.
Jag har haft 3 gäster med mig in i guldloungen på ARN, 1 gratis och 2 betalande.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

SvartMjolk

Medlem
Jag har varit med om detta tre gånger. 2 i SAS-lounger och en gång i LOTs lounge i Warszawa. Alla tre gånger har jag fått ta med en extra när jag frågade snällt, det vill säga jag + 2 kompisar utan status. Men det hänger ju på personen som sitter där när man kommer dit.
 

palmen

Moderator
Du kan alltid fråga snällt om ytterligare en gäst får följa med, man kan inte få mer än ett nej.
Jag tror dock att det är möjligt att ni alla får gå in i guld loungen om du betalar för den andra, men ska man köra helt by the book så får ni nog gå till business loungen om ni vill vara tillsammans.
 
Toppen