Senaste nytt

När börjar Singapore Airlines/SAS flyga Stockholm-Singapore?

011430121

Medlem
Har jag missat något datum?
Någon som har koll när SQ och SAS börjar att flyg ARN-SIN?
Funderar på att boka jorden runt resa i januari i C.klass,och tänke börja ARN-SIN
Läste Jacobs priser, när man går i på *A hemsida och lägger bokning, blir priset dyrare än de priser som man kan läsa om på Jacobs ”prislista”, även om man börjar i CPH
Tacksam för förslag.
 

CarlT

Medlem
Det finns inget datum då inget är beslutat, det finns bara en förhoppning från SAS sida att det i längden ska bli en direktlinje. Än så länge är det bara ett utökat code share-samarbete.
 

Kris

Medlem
Priset varierar beroende på exakt var man åker pga. att beskattningen är olika i olika länder/flygplatser. Skiljer det mycket?
 

Jacob

Medlem
Är det dessa priser du syftar på?

Gjorde en snabb koll i systemet och priserna har inte förändrats nämnvärt och de flesta inte alls. Priserna från Köpenhamn har dessutom gått ner ytterligare, förmodligen pga valutaförändringar.

Du får nog utveckla lite mer vad du menar. Skatter tillkommer för övrigt alltid och går omöjligt att bestämma i förväg eftersom de beror på hur många stopp man gör och var.
 

011430121

Medlem
Tack Jacob, det var dessa priser som jag menade, verkar som om det är lite strul med *A hemsida de senaste dagarna , får fram ett pris när man lägger in ”leggen” men när den skall räkna ut exakta priset, kan den ej räkna det utan hänvisar till att man skall maila
Skall man boka på *A hemsida, eller har Du något annat tips på hemsida, gå visa resebyrå?
 

Kris

Medlem
I perioder har det inte gått att få fram exakta priser på staralliance.com och deras routeplanner, utan man hänvisas just till kundsupport via telefon/mail. Jag har vid dessa tillfällen försökt lite senare på samma sida och då fått fram prisuppgifter. Tycker routeplanner på hemsidan fungerar generellt bra. Dock är det lite störigt de gånger man inte får det slutgiltiga priset om man är igång och jämför olika alternativ.

Summa summarum, försök igen senare om det inte är bråttom.
 

Kris

Medlem
Glömde säga det; jag har bokat RTW via staralliance hemsida och det funkade fint. Du får en massiv bokning som du via ditt Amadeusnummer sen kan uppdatera via ex Lufthansas hemsida.

Jag jämförde dock inte priser med andra resebyråer. Misstänker dock att det är svårt att får *A RTW mycket billigare via andra kanaler än just *A hemsida.
 
Toppen