Senaste nytt

Frukost ingår?

Joshua

Medlem
Har bott x antal nätter på Radisson men aldrig riktigt tänkt på detta med frukost före nu.
Bott mestadels i Norge och Sverige(södra) och alltid förutsatt att frukost "ingår". Enda gången jag blivit nekad är i Köpenhamn.
Är CCG och oftast blivit uppgraderad/haft ett BC rum tror jag.

Nu till saken är att jag tänkte boka min första frinatt i Sthlm och ser då att det inte står att frukost ingår om man bokar ett standard rum, utan måste boka ett premium award för att det ska ingå.

Vad är era erfarenheter om detta och måste man då boka detta? Skiljer ju ändå 35k poäng (70000 kontra 105000)

Tack
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Ingen erfarenhet i Sverige, men har bott ett antal gånger på awards i uk där det inte ingår,och där kostar det onekligen extra. Endast concierge får den gratis.

Däremot om du blir uppgraderad till business rum kan det ingå. Hände mig ett antal gånger som guld på betald rate åtminstone.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mirakaz

Medlem
Alltid ingått i Sverige och Norge när jag bott oavsett om jag blivit uppgraderad eller ej. Aldrig ingått i London eller Prag trots uppgradering.
Tyvärr så verkar det vara lite av ett lotteri det där med uppgradering och frukost.
 

agehall

Medlem
I Sverige är det väl standard att frukost ingår på hotell, men utomlands är det mer osäkert.

Hur är det på det på Hilton Slussen och Sheraton? Ingår frukost där?
 

Treo

Medlem
Radisson i Stockholm och Malmö samt i Sky City har såvitt jag erfarit vid bokningar inte frukost inkluderat vid bokning av standardrum (om man inte beställer "B&B-paket") men Arlandia har. Ingen aning om läget i Göteborg.
 

agehall

Medlem
Jo, det är ju en statusförmån, men jag tänkte mer på om man bokar ett rum utan status... Scandic och Choice inkluderar väl alltid frukost?
 

011430121

Medlem
Det här med frukost ingår eller inte, men jag är 99,99 % säker att frukost ingår om man bokar med SAS EB poäng, men om man bokar med Club Carlson poäng är det lite osäkrare, även om man blir uppgraderad när man betalar rummet så ingår det ibland och vid vissa tillfällen blir det nobben.
Scandic och Choice inkluderar väl alltid frukost?
I Polen och Tyskland ingår inte frukost på Scandic, ingen regel utan undantag vi har företagsavtal med Scandic och då ingår frukost även i Polen och Tyskland!
 

niksal

Medlem
Jag tror det skett en förändring här. Jag kollade på hotell i Finland, och märkte samma dvs då man tidigare kunde utgå från att frukost ingick så nu får man oftast köpa den för oftast 21€/person. Det sänker värdet på en award avsevärt.
 

FFlash

Medlem
Har noterat samma utveckling. Gäller IHG och Carlson i Finland. Ibland får man det på köpet hos Radisson, men IHG är superstrikta på om du bokat via IHG så får absolut inte det på köpet.

Men ingen större fara. Jag använder ju nästan aldrig awards i Finland, för IHG/Carlson i Finland brukar vara väldigt billiga under helgerna så det gäller att boka cash eller 2 för 1. Poäng kan man sedan slösa i dyra städer.
 
Toppen