Senaste nytt

Flygplansbyte på Thai

Jag har läst i diverse olika trådar att Thai är kända för att byta flygplanstyp allt som oftast. Gäller detta alla sträckor eller främst från Stockholm/Köpenhamn?

Bakgrund: Jag skall flyga LHR-BKK (A380), BKK-SYD (747), SYD-BKK (747), BKK-FRA (A380) i First om en dryg vecka, och än så länge ser allt bra ut. Nya F på 747 osv.

När brukar flygplansbyten ske? Är det precis innan avgång eller kan det ske lite när som helst? Vill ju i första hand inte hamna på ett plan utan F, och självklart föredrar jag ju nya F på 747:eek:rna.
 

palmen

Moderator
Jag har läst i diverse olika trådar att Thai är kända för att byta flygplanstyp allt som oftast. Gäller detta alla sträckor eller främst från Stockholm/Köpenhamn?

Bakgrund: Jag skall flyga LHR-BKK (A380), BKK-SYD (747), SYD-BKK (747), BKK-FRA (A380) i First om en dryg vecka, och än så länge ser allt bra ut. Nya F på 747 osv.

När brukar flygplansbyten ske? Är det precis innan avgång eller kan det ske lite när som helst? Vill ju i första hand inte hamna på ett plan utan F, och självklart föredrar jag ju nya F på 747:eek:rna.
Det kan ske mer eller mindre när som helst. Just på sträckan till och från Bangkok så håller de sig till 747 mig veterligen om inget väldigt speciellt inträffar. Det kan dock vara olika konfigurerade 747or som trafikerar sträckan men jag är tämligen säker på att alla kommer ha någon form av F ombord.
Vad jag hört är det inte direkt vanligt med flygplansbyte till Stockholm, de brukar väl flyga med B777-300ER varje dag och jag kan inte påminna mig att det frekvent sker planbyten på denna sträcka?
 

Impendill

Medlem
Hur menar du med stängt?
Jag har emellanåt haft problem att välja trots att det funnits lediga platser när jag loggar in på min bokning.
 
Toppen