Senaste nytt

SAS biljetter till Miami finns nu upplagda

Filip

Medlem
SAS Business Saver biljett för 29k! Det är väl ändå lite väl magstarkt. Jag vet att C är dyrt hos SAS, men för oss som inte bor i anslutning till OSL eller CPH så kan man lika gärna ta Lufthansa för 21k.
 

Johan Hbg

Medlem
Har inte denna diskussion varit uppe många gånger på bc.se tidigare. Alla flygbolag tar mer betalt för direktflyg än med byte. Plus att alla marknader i norden är olika.
 

palmen

Moderator
SAS Business Saver biljett för 29k! Det är väl ändå lite väl magstarkt. Jag vet att C är dyrt hos SAS, men för oss som inte bor i anslutning till OSL eller CPH så kan man lika gärna ta Lufthansa för 21k.
SAS verkar ju inte ha några större problem att fylla kabinerna till USA, därav kan de också ta ut dessa priser skulle jag gissa på. Många värdesätter ju direktflyget oavsett pris. Finns ju några dollar-miljonärer i Miami som inte har några problem att sätta sig på Norwegian för att resa hem till skandinavien, det är troligtvis inte priset som var den avgörande faktorn utan att det är direktflighter (att det sedan blev något dygns försening är ett ämne för en annan tråd).
 
Alla flygbolag tar mer betalt för direktflyg än med byte.
Dette er notorisk ikke korrekt. SAS tager sig konsekvent bedre betalt hos danskerne.

Skærmbillede 2015-11-11 kl. 13.15.34.png


Skærmbillede 2015-11-11 kl. 13.15.05.png
 

palmen

Moderator
Har inte denna diskussion varit uppe många gånger på bc.se tidigare. Alla flygbolag tar mer betalt för direktflyg än med byte. Plus att alla marknader i norden är olika.
Det stämmer att det varit uppe många gånger och "Danskarna" klagar ofta på att det är dyrare för dom (de kanske tjänar mer också vad vet jag).
Det blev dock lite konstigt när det är billigare att resa direkt från Stockholm till Hong Kong än att resa från Köpenhamn via Stockholm till Hong Kong. Logiken stämmer inte i det fallet.
Det verkar ju dock som att man kan ta ut högre pris på den danska marknaden och ändå fylla kabinerna. Om det skulle öppna upp en direktlinje med annat bolag på CPH-HKG så måste nog också SAS sänka priserna på CPH-ARN-HKG
 
Toppen