Senaste nytt

Att boka utanför komforzonen

Bryant

Medlem
Idag har jag bokat en resa som sträcker sig utanför min comfortzone när jag reser med barn.

Frun och dottern åker SAS ARN-PMI.
Dagen efter åker jag med Air Berlin, ARN-TXL-PMI

Hemresan sker tillsammans (3 pers) med Vueling PMI-BCN på separat biljett. 3h senare hoppar vi på direktflighten med Norwegian till ARN (D8)

Jag hoppas det håller hela vägen :). Jag gjorde iallafall ett rätt genom att boka alla flighter på flygbolagens hemsidor och betalade med Amex.. En liten backup.

Nu håller jag tummarna för att det inte blir några tidtabellsändringar. Varför? Billigast och bästa tidtabellen för att maximera vistelsen på Mallis.

Om jag rest själv hade detta inte varit någon större deal.
 

nota bene

Medlem
Lycka till Bryant - håll tummarna att det blir lika smidigt som när jag åkte på tre separata interkontinentala biljetter för 3 veckor sedan!

Jag sitter just och ska försöka pyssla ihop något liknande - går sådär!

Har för avsikt att flyga PVG-PUS-PVG med avresa 21 NOV (får avgå tidigast ca 14.00 då jag landar ca 11.40 med separat bokning) och åtterresa 22 NOV (måste vara framme ca 11.00 23/11 eftersom jag har separat bokning vid 13-tiden).

Hemresan hittar jag för HKD 1276 med MU9830 (Shanghai airlines direktflight) 22 NOV 17.50, vilket är bra. Dock vållar utresan stora problem då direktflighten är svindyr på e.m. 21 NOV, och bästa alternativ med anslutning är 14.45 med China Southern till ICN för vidare färd med Korean 19.35 för 1990 CNY. Totalt landar kalaset på ca 4000 SEK vilket känns sådär prisvärt :/
 

Bryant

Medlem
Lycka till Bryant - håll tummarna att det blir lika smidigt som när jag åkte på tre separata interkontinentala biljetter för 3 veckor sedan!

Jag sitter just och ska försöka pyssla ihop något liknande - går sådär!

Har för avsikt att flyga PVG-PUS-PVG med avresa 21 NOV (får avgå tidigast ca 14.00 då jag landar ca 11.40 med separat bokning) och åtterresa 22 NOV (måste vara framme ca 11.00 23/11 eftersom jag har separat bokning vid 13-tiden).

Hemresan hittar jag för HKD 1276 med MU9830 (Shanghai airlines direktflight) 22 NOV 17.50, vilket är bra. Dock vållar utresan stora problem då direktflighten är svindyr på e.m. 21 NOV, och bästa alternativ med anslutning är 14.45 med China Southern till ICN för vidare färd med Korean 19.35 för 1990 CNY. Totalt landar kalaset på ca 4000 SEK vilket känns sådär prisvärt :/

Samtidig är det jäkligt kul att pussla :).
 
Toppen