Senaste nytt

Hitta Flygbiljett business alt Första klass Stockholm - Portland Maine

Transit

Medlem
Hej,

Ska över jul till USA, är relativt flexibel och kan skaffa biljett på olika sätt (har ca 300 000 SAS poäng, 2st AMEX 2-4-1 vouchers) köpa prisvärd biljett med cash för maximal intjäning till Eurobonus (Är EBD) pengar alt poängresa, med användande av vouchers eller ej.

Vad som är mest intressant beror på följande: om jag köper med poäng så är det upplevelse/kostnad (jag skulle föredra Lufthansa 1:a Klass) men om den betalas så är det upplevelse/EB intjäning.
Tänkte själv 14 dagar innan avresa börja kolla lufthansa 1 klass biljetter för köp med poäng.

Jag är relativt flexibel på datum, men vill vara där över julen (23-26 dec) och helst vill jag att resan är runt 7-8 dagar lång.

IOM att jag ska till Portland Maine så är jag flexibel på vart jag kan flyga, kan tänka mig NYC, Boston, Montreal eller något annat i närheten och sedan hyra en bil för och ta mig sista sträckan.

Förut har jag tajmat Lufthansas business rea vilket varit grymt, ca 12 000 till Boston om jag minns rätt, dock vet jag inte om de alltid kommer eller ens om det är bäst för mig.

Mallen ifyll nedanför, tacksam för intressanta prisvärda förslag och tips:

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Portland Maine (men är beredd att hyra bil och köra en bit om det underlättar) så kan flyga till NYC, Boston, Montreal, Quebec etc
  3. När vill/behöver du resa ut? ca 19 dec + 2-3 dagar, men helst ska resan inte vara mer än ca 7 dagar totalt och hem innan nyår helst.
  4. När vill/behöver du komma hem? ca 27 dec +2-3 dagar, men helst ska resan inte vara mer än ca 7 dagar totalt och hem innan nyår helst.
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 7-8 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt. första klass
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 15 000 sek
  10. Vad är det viktigaste för dig? se förklaring ovanför.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? inte nödvändigt

Tacksam för tips!

Mvh

Transit
 

Transit

Medlem
Bokade precis en award med amex 2-4-1 ut med lufthansa den 22dec och hem den 29 dec, kostade 4003sek och 55 000 EB poäng.
Ut med Lufthansa, hem med Swiss i business.
Inte helt perfekta datum men det enda jag hittade.
Kommer det upp en rea, dyker lufthansa första klass upp eller om det finns andra bra alternativ så kommer jag nog avboka och köra på det.
 
Toppen