Senaste nytt

Val av ny plånbok, Mulberry eller Ettinger?

Johan12

Medlem
Hej!

Min nuvarande plånbok börjar bli rätt sliten och har därför börjat snegla på lite nytt. Den jag har i dagsläget är en läderplånbok från tiger med myntfack men de gånger man får tillbaka mynt hamnar dom ändå i fickan så just den biten känns det som man kan skippa på den nya för att få ner tjockleken lite.

De jag kikat på är Murberry och Ettinger. Är det någon här som har erfarenhet av dessa eller annat fabrikat med bra kvalitet? Är det värt de extra slantarna det blir kontra att köpa en i samma klass igen?

Mvh
 
Hej!

Min nuvarande plånbok börjar bli rätt sliten och har därför börjat snegla på lite nytt. Den jag har i dagsläget är en läderplånbok från tiger med myntfack men de gånger man får tillbaka mynt hamnar dom ändå i fickan så just den biten känns det som man kan skippa på den nya för att få ner tjockleken lite.

De jag kikat på är Murberry och Ettinger. Är det någon här som har erfarenhet av dessa eller annat fabrikat med bra kvalitet? Är det värt de extra slantarna det blir kontra att köpa en i samma klass igen?

Mvh
Är du mer Södermalms eller Östermalmskille? :D
 

Johan12

Medlem

karho

Medlem
Hej, lite sen på bollen, men kan varmt rekommendera Ettinger. Har en mindre modell som egentligen är för visitkort, men som funkar perfekt som plånbok om man inte har massa junk (kvitton, sedlar eller mynt) i den, utan bara några kort. Har haft min i drygt tre år nu varje dag, den är fortfarande i bra skick. Sterling Purple Visiting Card Case / Sterling Visiting Card Case / Compact Wallets / Browse by type / Wallets & Purses / Home - Ettinger London e-shop - Luxury Leather Wallets made in England
ps. jag bor i Hammarby Sjöstad..
 
Toppen