Senaste nytt

LX1249 tillbaka vid gaten med bromsproblem

Kricka

Medlem
Morgonplanet till ZRH fick bogseras tillbaka till gaten efter att man
upptäckt att bromsarna inte fungerar som de skall. Just är det en
"omstart" av alla system genom att göra planet helt strömlöst i fem
minuter. Som tur är serverades kaffe med chokladbit innan allt
släcktes ned. Blir problem med min anslutning men det får lösas i
Zürich när (om?) vi kommer dit..
 

psve

Ny medlem
Satt på flighten (2F) var inte direkt smidigt hanterat av Menzies. De lovade att alla skulle få meddelande om ombokning automatiskt på SMS :) , tror inte det fungerade så där jättebra. Var "lite" rörigt vid incheckningen till 15.15 maskinen.... :) Jag ringde drekt själv till Swiss i ZRH sitter nu på Radisson i ZRH ett dygn försenad till NRT. Nån som vet vad som är "resonable expense" för middag kom hit i C och åker till NRT i F? All in???
 

Kricka

Medlem
Riktigt illa skött av Menzies/Swiss. Vi fick besked om att vi blivit ombokade
till LH803 kl. 13.30 men vare sig SAS (som hanterar LH på Arlanda) eller
Swiss Customer Care i Zürich kunde boka platser ombord på kärran så
till slut missade vi även den trots att vi hade biljetter och det fanns plats
ombord.. Slutade med SK637 till Frankfurt för vidare färd ut i världen.
Trist när jag hade sett fram emot ett par fina flighter med Swiss. Ankom
min destination åtta timmar försenad !
Uselt att SAS, Lufthansa och Swiss inte klarar av att samarbeta trots att
man är i samma allians (och LH dessutom äger LX)..
 

MarcusC

Medlem
Trist och dålig hantering helt klart. Tycker det är lite märkligt att Swiss och Lufthansa har olika handling på Svenska flygplatser ?Lufthansa känns ju mer integrerade i systemen i och med de kör samma check in som SAS medand Swiss (som ägs av Lufthansa) kör eget (menzies)...känns tyvärr som detta bidrar till stök vid irrops..
 

dino_81

Medlem
Tycker det är lite märkligt att Swiss och Lufthansa har olika handling på Svenska flygplatser ?Lufthansa känns ju mer integrerade i systemen i och med de kör samma check in som SAS medand Swiss (som ägs av Lufthansa) kör eget (menzies)...känns tyvärr som detta bidrar till stök vid irrops..

Har för mig att detta har diskuterats tidigare (för ett par år sedan, hittar inte tråden) och så verkar även vara på andra destinationer.

Även Austrian har väl Menzies?

Kör inte Swiss med ett i sammanhanget avvikande bokningssystem också?
 

Kricka

Medlem
Fortsättningen följer..

Inatt fick jag via mail flygbiljetten för hemresan (med LH). Inte ett spår
av Amadeusreferens i mailet eller biljetten och när jag kollar My Bookings
hos LH så finns inte ett spår av dagens resa.. Detta trots att Swiss har
lyckats få med mitt SEN-nr i bokningen ! Kan bli klart spännande att se
om jag kommer hem på denna biljett. På utresan tillbringades nära tre
timmar för att få SAS/LH/LX att få till en enkel ombokning.

OT: Biljetten var issued by Swiss Flight Center, Cape Town men Issue
Place var Suva. Spännande om de har ett biljettkontor på Fiji som kör
"nattpasset" !?
 
Toppen